سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

ایران آفتاب

دانشمند، دانشمند نمی شود، تا اینکه . . .در برابر دانشش چیزی از کالای پست دنیا نگیرد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: جمعه 103 فروردین 10

جبهه‌ای برای ایستادگی یا...
جبهه ایستادگی که از ابتدا و به گفته محسن روح‌الامینی اعلام کرده بود لیست جدایی نخواهد داد نیز امروز به گفته سخنگویش می‌خواهد با لیست مستقل وارد عرصه رقابت شود! البته این جبهه بر اساس برخی اخبار به دلیل رد صلاحیت سرلیستش در تهران با بحران سرلیست روبرو است اما در هر صورت قصد دارد در میدان حاضر باشد تا محسن رضایی این بار نیز از صحنه انتخاباتی ایران دور نباشد، هرچند به صورت غیر مستقیم.
پایداری بر حضوری جداگانه
جبهه پایداری که از ابتدا و قبل از فرا رسیدن موسم لیست‌ها ساز جدایی خود را کوک کرده بود، گویا از همان ابتدا چنین روزهایی را پیش‌بینی می‌کرد که با شرط و شروط گذاشتن‌های مختلف، اعلام کرد که به ساز و کار وحدت نخواهد پیوست. روح الله حسینیان در همین زمینه البته توپ را به میدان کمیته وحدتی‌­ها انداخته و گفته تقصیر ما چیست که با شرط­‌هایمان کنار نمی­‌آیند! کامران باقری لنکرانی، سخنگوی جبهه پایداری نیز در حالی خبر از انتشار لیست 30 نفره جبهه پایداری در تهران تا آخر هفته گذشته داده بود، که تا روز گذشته این لیست منتشر نشد و رسانه­‌ها خبر از تشکیل یک کمیته 5 نفره در این جبهه برای حل اختلافات و تعیین لیست نهایی داده‌­اند.
اصلاح‌طلبان و حضور با دو جبهه
در آن سوی میدان نیز، در حالی که برخی افراد مثل مسعودپزشکیان معتقدند پس از فتنه 88 دیگر جناح اصلاح‌طلبی وجود ندارد، اما برخی اصلاح طلبان این بار با دو تابلوی «جبهه مردمی اصلاحات» و «جبهه مردم سالاری» قصد حضور در صحنه را دارند.
طرفداران دولت چه می‌کنند؟
در سوی دیگر حامیان گفتمان انقلاب اسلامی (احمدی‌نژاد) هم عملاً به دلیل رد صلاحیت‌ اعضای منتسب به خود امکان حضور جدی در عرصه‌ رقابت‌ها را از دست دادند، تا تنور انتخابات این بار با رقابت درون گروهی میان اصولگرایان و مدعیان آن گرم شود. البته در کنار رقیبی مجازی به نام اصلاح‌طلبان و برخی ساکتین فتنه! هرچند طی چند روز گذشته جبهه‌­ای تحت عنوان «توحید و عدالت» اعلام موجودیت کرده که از دانشجویان و طلاب حامی دولت تشکیل می‌‌شود. ساقیان یکی از اعضای شورای مرکزی این جبهه روز گذشته به ایسنا گفت: «ما وابستگی به دولت نداریم، چرا که دولت قصد ورود به انتخابات را ندارد گرچه ما اعلام کرده‌­ایم که حامی دولت هستیم.» وی سپس تصریح می‌کند:«تلاش می­‌کنیم تا 25 بهمن لیست 30 نفره این جبهه را به سرلیستی یکی از آقایان با سابقه روشن و انقلابی ارائه دهیم و قصد داریم در استان‌های دیگر نیز لیست بدهیم.»
اختلاف اصولگرایان تقصیر دولت است!
با تمام این تفاصیل و در حالی که بسیاری از مدعیان اصولگرایی تلاش می‌کردند حامیان دولت را از صحنه انتخابات به صورت کامل حذف کنند یک عضو جبهه متحد اصولگرایان معتقد است که اختلاف میان اصولگرایان از زمانی شکل گرفت که برخی جریان‌های درون دولت خود را از اصولگرایان جدا و در عین حال عده‌ای نیز برخی چهره‌های اصولگرا را به سکوت در برابر فتنه متهم کردند! محمد دهقان نماینده طرقبه و چناران درگفت‌وگو با در ارزیابی از آرایش سیاسی نیروها در آستانه انتخابات و جبهه‌های نوظهوری که در میان اصولگرایان پدید آمده گفت: «از گذشته پذیرفته شده که جریان اصلاحات در کشور هست و هنوز هم بقایای جریان اصلاحات که از فتنه 88 به سلامت عبور کردند باقی هستند و در انتخابات فعال خواهند بود.» وی ادامه داد: «در درون اصولگرایی هم یک جریان، جریان دولت بود که این جریان بعد از اختلافاتی که بین رئیس‌جمهور و برخی از اصولگرایان پیش آمد خود را از قالب اصولگرایی جدا کردند و از سویی بین اصولگرایان نیز علی‌رغم اشتراکات زیادی که دارند، اختلاف سلایقی به‌وجود آمد.» دهقان یادآور شد: «بین جبهه متحد اصولگرایان با جبهه پایداری و جبهه منتقدان دولت و جبهه بصیرت و بیداری اسلامی اشتراکات زیادی وجود دارد و قطعاً در لیست‌های آنها اشتراکاتی هست.» به گفته دهقان همیشه این انشعابات وجود دارد، یعنی یک جریان غالب هست و لیست‌های دیگران هم در کنارش متولد می‌شوند. این عضو هیأت رئیسه مجلس معتقد است: «وجود لیست‌های مختلف مشکلی ایجاد نمی‌کند، چهره‌های مختلف وسط میدان می‌آیند و هر کدام رأی آوردند اصولگرا هستند!»
پارلمان معلق
حمیدرضا ترقی از اعضای برجسته مؤتلفه اسلامی اما تلاش نمی‌­کند مانند دهقان خود را از شرایط راضی جلوه دهد، بلکه با انتقاد از روند انشعاب در جریان اصولگرایی به ایسنا می­‌گوید: «پارلمان معلق نتیجه لیست‌­های متکثر و جریان‌های متعددی است که در انتخابات شرکت می‌کنند و این وضعیت منجر به این می­‌شود که هیچ جریانی در مجلس اکثریت نداشته باشد و اقلیت­‌های متعدد و جزیره‌­ای تشکیل شود.» پرویز امینی یک کارشناس جامعه شناسی سیاسی نیز معتقد است تکثر موجود در انتخابات مجلس بی نظیر است. وی تأکید می‌­کند: «جریان موسوم به اصولگرا نیز از وضعیت متکثری برخوردار است.»
پایداری و متحد نباید مثل استقلال و پرسپولیس با هم رقابت کنند
در همین زمینه حدادعادل نیز از فوتبالی شدن فضای رقابت بین جبهه پایداری با جبهه متحد اصولگرایان انتقاد کرد و گفت: تلاش ما این بود 2 جبهه در تهران یک لیست بدهند، اما این اتفاق رخ نداد. اگر با 2 فهرست وارد انتخابات شدیم، تلاش خواهیم کرد اشتراک زیاد باشد. غلامعلی‌ حداد عادل عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه رقابت جبهه پایداری و جبهه متحد محاسن و معایبی دارد، گفت: عیب این رقابت این است که طرفداران این 2 جبهه این صف‌بندی را تا بعد از انتخابات ادامه بدهند و بعد از انتخابات ما در داخل شاهد یک اختلاف ماندگارتر از دوران انتخابات باشیم. وی افزود: وضع فعلی این احتمال را به وجود آورده که یک دسته از مردم طرفدار جبهه پایداری و عده‌ای دیگر طرفدار جبهه متحد باشند که این موضوع باید بعد از انتخابات تمام شود نه اینکه مخالفت‌ها ادامه داشته باشد. حدادعادل از فوتبالی شدن فضای رقابت بین جبهه پایداری با جبهه متحد اصولگرایان انتقاد کرد و گفت: بازیکنان استقلال و پرسپولیس ممکن است بعد از بازی، با یکدیگر شام بخورند اما متاسفانه طرفداران این دو تیم بعد از اینکه یکی شکست و دیگری پیروز شد، با یکدیگر در خیابان درگیر شوند لذا باید مراقب باشیم این اتفاق در عرصه انتخابات امسال بین طرفداران جبهه پایداری و جبهه متحد شکل نگیرد و بعد از انتخابات، رقابت به پایان برسد.

پایان 


 نوشته شده توسط مجید در چهارشنبه 90/11/26 و ساعت 10:13 عصر | نظرات دیگران()

جبهه منتقدان دولت
عدم راهیابی همین افراد به لیست کمیته وحدت کافی بود تا ائتلاف 3 نفره‌ای با عنوان جبهه منتقدان دولت شکل بگیرد تا عده‌ای همچنان در کارزار انتخابات مجلس نهم حضور داشته باشند! اما این جبهه تنها یک روز پس از تشکیل خود از آنجا که احتمال می‌داد این تابلو نتواند نظر افکار عمومی را جلب کند، خبر از تغییر نام داد و عنوان کرد که با نام جبهه «صدای ملت» در عرصه انتخابات حضور خواهد داشت و در این خصوص تاکنون هشت نامزد که عمدتاً از منتقدان دولت هستند را جذب کرده است! البته در همین حین زمزمه­‌هایی از نزدیکی لیست منتقدان دولت به علی لاریجانی نیز به گوش می‌رسید، زیرا اولاً از سویی طبق اخبار، لاریجانی یکی از حامیان سفت و سخت حضور این افراد در لیست کمیته وحدت بوده و از سوی دیگر نسبت به یکه تازی جمعیت رهپویان و ایثارگران در جبهه متحد اصولگرایی انتقادات جدی دارد. این زمزمه‌­ها را البته عباسپور در گفت و گو با ایران اینگونه و به صورت تلویحی تأیید می‌­کند: «ما با آقای لاریجانی در این تفکر که کاندیداهای عقل‌گرا که منافع ملی را در نظر گرفته و با قانون گریزی مبارزه می‌کنند باید در صحنه حضور داشته باشند هم‌عقیده‌ایم. ما حامی دولت هستیم نه تابع دولت و این خصوصیات در جبهه منتقدین دولت با ویژگی‌های آقای لاریجانی هم مطابقت دارد و ایشان نیز می‌توانند در این جبهه قرار گیرند.» خود علی لاریجانی هم که گویا فهرست انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان نتوانسته نظرش را جلب کند، در برنامه تلویزیونی پارک ملت با تأکید بر اینکه «تنوع سلایق به نفع جمهوری اسلامی است» می‌گوید: «تنگ‌نظری در حوزه سیاست مضر است.» وی با اشاره به اینکه تنوع لیست‌ها می‌تواند وجود داشته باشد، افزود: «اصرار بر اینکه همه یک گونه بیندیشند غلط است. لیست‌های متنوع برای کشور خوب است.»
جامعه مدرسین و حضوری مستقل
اما جبهه منتقدان دولت تنها تشکلی نبود که از دل جبهه متحد بیرون آمد. آیت‌الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که پیش از این گفته بود اصولگرایان باید اختلاف سلایق را کنار بگذارند، در آستانه ارائه لیست‌های انتخاباتی می‌گوید: «ما (جامعه مدرسین) در انتخابات کاملاً مستقل عمل می‌کنیم و رأی خود را درباره کاندیداها اعلام می‌کنیم و کاری نداریم که مورد تأیید یا رضایت تشکل خاصی باشد یا نباشد!» همچنین سیداحمد خاتمی، دیگر عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی روزهای گذشته خبر داد که این تشکل روحانی، طی روزهای آینده در بیانیه‌ای نامزدهای خود را برای انتخابات مجلس نهم معرفی می‌کند! این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که جامعه مدرسین از ارکان تشکیل کمیته وحدت اصولگرایان بوده و در کمیته داوری این جبهه، دو نماینده دارد.
تشکلی دیگر به نام جبهه بصیرت و بیداری اسلامی
شهاب‌الدین صدر، نایب رئیس مجلس هشتم که در کمیته 6+5 اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم یکی از نفرات اصلی بود، پس از انتشار لیست جبهه متحد اصولگرایان، جریانی متشکل از 25 تشکل اصولگرا را تشکیل داد! جبهه بصیرت و بیداری اسلامی در روز اعلام موجودیت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «با استعانت از خداوند متعال، وارد عرصه انتخابات شده و امید داریم با حمایت مردم فهیم، بزرگوار و همیشه در صحنه، منت‌دار مردم در نهمین مجلس شورای اسلامی باشیم.» اخبار از نهایی شدن لیست این جبهه در تهران و برخی شهر­های دیگر حکایت دارد.

فعالیت جبهه بصیرت و بیداری اسلامی البته در شرایطی به پیش می‌رود که منابع خبری روز گذشته از رد‌صلاحیت شهاب‌الدین صدر دبیرکل این جبهه خبر داده‌اند که بلافاصله توسط دفتر وی تکذیب شد. اقدامات صدر در هفته‌­های اخیر البته هم مورد طعن و کنایه لاریجانی قرار گرفت و هم اعتراض برخی چهره‌­های کمیته وحدت را برانگیخت. مسئول کمیته بانوان جبهه متحد اصولگرایان در همین زمینه به گفت: «با کسانی که در لیست جبهه متحد نیامده‌اند و در جرگه اصولگرایان نیستند اختلافات مبنایی نداریم اما اختلاف‌نظر و سلیقه وجود دارد.» زهره الهیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره تشکیل ائتلاف‌ها و جبهه‌های جدید در میان اصولگرایان اظهار کرد: «دوستانی که مسیر خود را از جریان اصولگرایی جدا می‌کنند باید بدانند که پخش شدن آرا به صلاح جریان اصولگرایی نیست.» وی درباره تشکیل جبهه بصیرت و بیداری اسلامی از سوی سیدشهاب‌الدین صدر نیز گفت: «آقای دکتر صدر اعلام می‌کنند که به وحدت فکر می‌کنند اما باید در عمل هم شاهد باشیم که به وحدت پایبندند.»

پایان قسمت دوم


 نوشته شده توسط مجید در چهارشنبه 90/11/26 و ساعت 10:12 عصر | نظرات دیگران()

گروه سیاسی ایران- همیشه موسم ارائه لیست‌ها که فرا می‌رسد، تازه اختلاف‌نظرها و دیدگاه‌هایی که از اول با عنوان وحدت لاپوشانی شده بود، سر باز می‌کند و نتیجه‌اش بروز و ظهور لیست‌های متعددی می‌شود که هر کدام در آن به دنبال سهم خود هستند. در یک کلام همه رشته‌هایی که برای وحدت زده شده بود، ناگهان پنبه می‌شود، چرا که وحدتی که در آن اصول زیر پا گذاشته ‌شود و رؤسای ستاد انتخاباتی دائما از اغماض‌های متعدد دم بزنند و لابی‌های قدرت و ثروت ‌بشود مبنای آن، نباید سرنوشتی بهتر از چندپاره شدن امروز و ارائه لیست‌های متعدد پیدا کند.
البته این روال در انتخابات مجلس هشتم نیز از سوی برخی از همین افرادی که امروز دم از وحدت می‌­زنند تکرار شده بود و مسبوق به سابقه است. کمتر از 20 روز دیگر به برگزاری انتخابات مجلس نهم باقی مانده است و جبهه متحد به عنوان نخستین گروهی که لیست نهایی خود را منتشر کرد، با انتشار لیستش سبب شد تا زمزمه‌های جدایی و تفرقه درون‌گروهی اصولگرایان زودتر به گوش برسد. هرچند که گفته می‌شود رقابت انتخابات مجلس نهم سه ضلعی خواهد بود، اما تولد جبهه‌ها و ائتلاف‌های جدید، اضلاع متعددی را به‌وجود آورده که دیگر در قاعده هیچ شکل هندسی نمی‌گنجد! ترکیب عجیب و غریبی که احتمالاً در مجلس آینده نیز حضور خواهد داشت و از شکل گیری یک اکثریت مطلق و قدرتمند در صحن بهارستان جلوگیری می‌­کند.
اختلاف در مورد سرلیست
همچنین به نظر می‌آید جبهه متحد نیز حتی در جمع محدود فعلی دچار برخی اختلاف‌نظرها و تشتت‌ها است که این موضوع در اعلام سرلیست تهران آن متبلور شده است. این در حالی است که پیش از این حداد عادل به عنوان سرلیست تهران معرفی شد، اما پس از مدت کوتاهی قطعی بودن این تصمیم نفی گردید. روز گذشته نیز خاموشی نماینده قالیباف در کمیته وحدت از حضور حداد عادل به عنوان سرلیست خبر داد که این اظهار‌نظر بلافاصله توسط روابط عمومی کمیته وحدت تکذیب شد. روابط عمومی جبهه متحد اصولگرایان اعلام سرلیست این جبهه را در برخی سایت‌ها و از قول برخی افراد، تکذیب و اعلام کرد: تنها شورای مرکزی در این خصوص تصمیم می‌گیرد.
تولد جبهه‌های مختلف و لیست‌های متعدد!
اعلام اسامی لیست جبهه متحد کافی بود تا جبهه‌های دیگر اصولگرایی که در این میان احساس می­‌کردند سرشان بی‌کلاه مانده، با تشکیل ضرب‌الاجلی گروه‌های جدید، تلاش کنند سهم خود را همچنان در میدان رقابت حفظ کنند، چرا که جبهه متحد اصولگرایان تنها توانسته بود نظر چهار تشکل رهپویان، جبهه پیروان خط امام و رهبری، جامعه روحانیت مبارز و جمعیت ایثارگران را جلب نماید و بقیه افراد و گروه‌های موجود به این روند اعتراض­‌هایی دارند، هرچند میزان اعتراض­ها و شدت و حدت آن کم و زیاد است. در این خصوص رجانیوز یکی از ارگان‌­های رسانه‌­ای جبهه پایداری می‌نویسد: «فشار سنگین افکار عمومی و استقامت جبهه پایداری! در مخالفت با خواص مردود و ساکتین فتنه، سبب حذف علی مطهری، حمیدرضا کاتوزیان و علی عباسپور تهرانی از لیست جبهه متحد اصولگرایان شد!»
البته عباسپور خود نظری کاملاً متفاوت دارد. وی در این خصوص در گفت و گو با یک نشریه اصلاح طلب می‌گوید: «مخالفت و حذف ما سه نفر به این علت بوده که در برابر رفتارهایی که رنگ و بوی اصولگرایی نداشت محافظه کاری نکردیم چرا که اگر اصول را نادیده بگیریم دیگر اصولگرایی معنی پیدا نمی‌­کند.» محمدرضا باهنر، یکی از اعضای 30 نفره لیست جبهه متحد (شخصی که اعضای جبهه پایداری نبودنش را یکی از شروط سه‌گانه خود برای حضور در کمیته وحدت تعیین کرده بودند) با اشاره به این موضوع می‌گوید: «به اعتقاد بنده مطهری، کاتوزیان و عباسپور نیز از یک جنس نیستند و آنها می‌توانند در لیست جبهه متحد حضور داشته باشند، چرا که این موضوع اشکالی ندارد و ما هم حرکت جدی خلاف اصولگرایی از آنها ندیده‌ایم!» باهنر همچنین به خبرنگاری که درباره حذف منتقدان دولت از لیست جبهه متحد اصولگرایان می‌پرسد، می‌گوید: «منتظر باشید، شاید آنها را هل دادیم و وارد لیست شدند! طرفداران مطهری، کاتوزیان و عباسپور استدلال‌هایی را مطرح می‌کنند که بنده نیز جزو طرفداران آنها هستم و معتقدم که باید آنها در لیست حضور داشته باشند!»

پایان قسمت اول


 نوشته شده توسط مجید در چهارشنبه 90/11/26 و ساعت 10:10 عصر | نظرات دیگران()

5) «جبهه ایستادگی» /  یاران اصلی محسن رضایی

دبیرکل جبهه ایستادگی: قطعا در تمامی استان ها لیست مستقل خواهیم داشت

جبهه ایستادگی ایران اسلامی که طیف سیاسی نزدیک به محسن رضایی را شامل می شود، در انتخابات لیست مستقل ارایه می کند.

دبیرکل جبهه ایستادگی ایران اسلامی با اعلام این خبر خاطر نشان کرد: این جبهه در تمام استان های کشور داوطلبان مورد حمایت خود را شناسایی کرده است.

حجت الاسلام حبیبی در خصوص لیست منتشره شده جبهه متحد اصولگرایی گفت: آقای میردامادی که جزء لیست جبهه متحد است جزء اعضای شورای عالی جبهه ایستادگی می باشد و آقای ابوترابی فرد و کازرونی هم که در لیست جبهه متحد هستند در لیست ما هم قرار دارند.

 

دبیرکل جبهه ایستادگی در پاسخ به این سوال که در صورتی که علاوه بر اشتراکات موجود، حجت الاسلام علوی در لیست جبهه متحد قرار بگیرند، آیا باز هم احتمال اینکه لیست جدا بدهید وجود دارد ؟ گفت: حتی اگر مشترکات ما با جبهه متحد زیاد هم باشد، لیستی با نام جبهه ایستادگی خواهیم داد و تحت این عنوان تبلیغ خواهیم کرد که وقتی با مشارکت حداکثری مردم همراه باشد هیچ اشکالی ندارد .

 

حسن بیادی سخنگوی جبهه ایستادگی:

جبهه ایستادگی از هر گونه تعامل با جبهه پایداری خودداری می‌کند. ما با جبهه پایداری مشترکاتی نخواهیم داشت.

لیست جبهه ایستادگی به شکل یک طرفه با لیست جبهه متحد‏، مشترکاتی خواهد داشت.

جبهه ایستادگی با جبهه متحد اصولگرایان در سیاست ها وحدت دارد ولی در مصادیق ممکن است اختلاف هایی وجود داشته باشد

نباید با ارائه یک لیست از مردم بخواهیم فقط از بین افراد این لیست گزینه ها را انتخاب کنند و حق انتخاب مردم را محدود کنیم، چرا که این باعث تک حزبی جلوه دادن نظام می شود و مناسب نیست.

 

لیست جبهه ایستادگی تاکنون:

 

1 ـ حجت الاسلام سید محمود علوی

2 ـ حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد

3 ـ حجت الاسلام میردامادی

4 ـ حجت الاسلام محسن کازرونی

5 ـ حجت الاسلام یدالله حبیبی

 

6) «ائتلاف جهادگران ایران اسلامی» / لیست دوم همفکران محسن رضایی

ائتلاف جهادگران ایران اسلامی دیگر لیست یاران و نزدیکان محسن رضایی در انتخابات مجلس است که احتمالا لیستی نزدیک به جبهه ایستادگی منتشر خواهد کرد.

وهاب عزیزی دبیرکل ائتلاف جهادگران ایران اسلامی گفت: ائتلاف جهادگران ایران اسلامی متعلق به اصولگرایان میانه‌رو است و تلاش دارد در تهران یک لیست کامل ارائه دهد و در سایر شهرستان‌ها نیز لیست کامل داشته باشد»

عزیزی همچنین با بیان اینکه این ائتلاف به تمامی اصولگرایان احترام می گذارد افزود: البته معتقدیم اصولگرایی باید به دور از افراط و تفریط باشد همچنین اصلاح طلبان میانه رو را برای کشور مفید می دانیم و معتقدیم که میانه روها می توانند کشور را از چالش نجات دهند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا اصلاح طلبان بیشتری در فهرست ائتلاف جهادگران قرار می گیرند یا نه، گفت: تاکید ما بر حضور نامزدهای اصولگرا است اما اگر اصلاح طلب میانه رو را پیدا کردیم و حضور او را به صلاح دیدیم نام آن را در فهرست ائتلاف جهادگران قرار می دهیم.

لیست ائتلاف جهادگران ایران اسلامی تاکنون:

1 ـ حجت الاسلام سید محمود علوی

2 ـ ابراهیم انصاریان

3 ـ الهام امین زاده

4 ـ مهدی شیرکوند

5 ـ علیرضا محجوب

6 ـ حسن غفوری‌فرد

7 ـ سیدحسین هاشمی

8 ـ مرتضی غرقی

9 ـ وهاب عزیزی

 

7) «حزب مردم‌سالاری» / لیست اصلی اصلاح طلبان

حزب مردم‌سالاری به دبیر کلی مصطفی کواکبیان، در این دوره انتخابات، ارائه لیست اصلی اصلاح طلبان را به عهده خواهد داشت.

 نماینده مردم سمنان در مجلس با اشاره به اقدامات انتخاباتی حزب مردم‌سالاری، گفت: این حزب به فضل خداوند در غیر از تهران لیست 100 نفری خواهد داشت و در تهران لیست 15 نفری ارائه خواهد داد. هرچند از لیست سراسری ما هنوز 35 نفر بلاتکلیف هستند، بویژه نمایندگان فعلی مجلس که امیدوارم در زمان باقیمانده شورای نگهبان صلاحیت آنها را تایید کند.

 مصطفی کواکبیان ادامه داد: اخیراً علیه بنده شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌ها فراوان سخن می‌گویند؛ عده‌ای ما را ادامه فتنه می‌خوانند و عده‌ای اسب تروای نظام اما ما نیز با خدا عهد بسته‌ایم که هرچه تکلیف و وظیفه است، همان را انجام دهیم.

 

نماینده سمنان در خانه ملت، همچنین تصریح کرد: ملت رشید ایران قطعا به نامزد‌الدوله‌هایی!!! که مجلس را در راس امور نمی‌دانند، ولی با تمام وجود می‌خواهند آن را تسخیر کنند، دست رد خواهد زد!!!

 8) «خانه کارگر» / گروه دوم اصلاح طلبان
 

گروه دوم اصلاح طلبان در انتخابات مجلس، خانه کارگر است که پیش بینی می شود لیستی با مشترکات بسیار با حزب مردم سالاری ارائه کند.

محجوب با بیان این نکته که خانه کارگر حتما لیست انتخاباتی می دهد گفت: لیست‌های خانه کارگر با جبهه اصلاحات هیچ وقت ارتباط نداشته و لذا لیست امسال هم کلیتی کارگری دارد.

 

دبیر کل خانه کارگر از انتخاب 120 نامزد برای حضور در لیست سراسری خانه کارگر خبر داد و گفت: خانه کارگر قطعا لیست انتخاباتی می دهد و امکان دارد در این لیست افرادی از جبهه اصلاحات یا جریان اصولگرایی نیز حضور داشته باشند.

 

دبیرکل خانه کارگر اضافه کرد: برای خانه کارگر مهم است که بقیه گروه‌های حاضر در عرصه انتخاباتی اسفند 90 چگونه لیست‌های خود را می‌بندند.

 

محجوب تصریح کرد: اساس کار خانه کارگر این است که در ابتدا ببیند که چه تعداد از جامعه کارگران، کاندیدا شده‌اند چرا که برخی از کارگران در حال حاضر دچار مشکل احراز صلاحیت هستند و برخی دیگر مشکلی در این زمینه ندارند.

 9) « جبهه صدای ملت» منتقدان دولت دهم/ همفکران علی مطهری

حذف نام مطهری، عباسپور، کاتوزیان، نواب و برخی چهره های شاخص اصولگرایان منتقد دولت، زمینه لیست دیگری را در اردوگاه اصولگرایان فراهم کرد که می توان پیش بینی کرد با سرلیستی علی مطهری در عرصه انتخابات حاضر شوند. لیستی که مورد حمایت منتقدان دولت است.

مصطفی رضاحسینی نماینده شهر بابک از اعلام موجودیت جبهه جدیدی به نام منتقدان دولت دهم برای حضور در مجلس نهم خبر داد.

 

در همین راستا علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی پس از انتشار فهرست جبهه متحد اصولگرایان، اعلام کرد به طور جداگانه فهرستی تحت عنوان " منتقدان دولت دهم" ارائه خواهد کرد.

 فهرست مخالفان اصولگرایی که به نام "منتقدان دولت دهم " وارد کارزار انتخابات شده احتمالا حمایت جریان رسانه ای تجدیدنظرطلب را به همراه خواهد داشت، این فهرست احتمالا با حضور علی عباسپور و حمیدرضا کاتوزیان حمایت معنوی برخی چهره‌های اصول‌گرای دارای مواضع نامناسب و دیرهنگام در فتنه را نیز پشت سر خود حس خواهد کرد.

به نظر می رسد مرزبندی نکردن اصولی این افراد با جریان فتنه و بعضا همراهی ها با این جریان موجب ایجاد ذهنیتی مثبت در ذهن رأی دهندگان وابسته به جریان تجدیدنظرطلب شده است.

لیست منتقدان دولت دهم تاکنون:

1 ـ علی مطهری

2 ـ علی عباسپور تهرانی

3 ـ حمیدرضا کاتوزیان

4 ـ سید ابوالحسن نواب

 

10) «کانون دانشگاهیان ایران اسلامی» / تلفیق جبهه متحد(8+7) و جبهه پایداری

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به دبیرکلی سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اولین گروهی بود که اسامی نامزدهای مورد حمایت خود را در حوزه انتخابیه تهران اعلام کرد.

در لیست این تشکل شمار زیادی از افراد جبهه پایداری دیده می‌شوند و عملا تلفیقی از جبهه متحد(8+7) و جبهه پایداری است.

 لیست کانون دانشگاهیان ایران اسلامی:

1 ـ محمدرضا مرندی

2 ـ فرهاد جوانمردی

3 ـ ایراندخت فیاض

4 ـ غلامعلی حدادعادل

5 ـ حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی

6 ـ سیدشهاب‌الدین صدر

7 ـ حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی

8 ـ فاطمه رهبر

9 ـ فاطمه آلیا

10 ـ طیبه صفایی

11 ـ محمدنبی حبیبی

12 ـ سیدعلی ریاض

13 ـ محمداسماعیل کوثری

14 ـ علی‌اصغر زارعی

15 ـ حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان

16 ـ سیدکمال سجادی

17 ـ محمد سلیمانی

18 ـ مسعود میرکاظمی

19 ـ حسین نجابت

20 ـ مهدی کوچک‌زاده

21 ـ حجت‌الاسلام حمید رسایی

22 ـ نادر طالب‌زاده

23 ـ محمدهادی زاهدی وفا

24 ـ حسین فدایی

25 ـ علیرضا زاکانی

26 ـ حجت‌الاسلام احمد سالک

27 ـ حسین حمیدزاده

28 ـ ابراهیم انصاریان

29 ـ حسین طلا

30 ـ مهرداد بذرپاش


 نوشته شده توسط مجید در چهارشنبه 90/11/26 و ساعت 9:32 عصر | نظرات دیگران()

براساس اطلاعات منتشر شده، تاکنون حداقل 10 لیست مجزا برای حوزه انتخابیه تهران مطرح گردیده است که از انتخاباتی پرشور و پرماجرا برای تهران خبر می دهد.

به گزارش صریح نیوز، اندک اندک با نزدیک شدن به 12 اسفند، موعد انتخابات مجلس نهم، طیف ها و گروه های سیاسی در تلاشند با شفاف تر کردن مواضع و صف بندی های خود، به ارائه لیستی از هم فکران و هم قطارانشان اقدام کنند.

در این میان ارائه لیست برای حوزه انتخابیه تهران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

براساس اطلاعات منتشر شده، تاکنون حداقل 10 لیست مجزا برای حوزه انتخابیه تهران مطرح گردیده است که از انتخاباتی پرشور و پرماجرا برای تهران خبر می دهد.

در گزارش پیش رو تلاش کردیم خلاصه ای از آخرین آرایش های سیاسی را با تمرکز بر حوزه تهران تحلیل و ارائه نماییم


 

1) «جبهه متحد اصولگرایان» / (8+7 سابق، 6+7 فعلی) / راست سنتی مخالف دولت

  «جبهه متحد اصولگرایان» که با پرچمداری آیت الله مهدوی‌کنی و آیت الله یزدی با عنوان 8+7 قرار بود محور وحدت اصولگرایان باشد، با بروز اختلافات جدی با جبهه پایداری و تصمیم آنان برای ارائه لیست مستقل، عملا به 6+7 تغییر وضعیت داد.

 

   با اعلام قطعی لیست 28 نفره جبهه متحد اصولگرایان مشخص شد که علی مطهری، حمیدرضا کاتوزیان، علی عباسپور تهرانی و ابوالحسن نواب از لیست جبهه متحد اصولگرایان حذف شده اند و نام برخی افراد مانند شهاب الدین صدر، حسین شیخ الاسلام در لیست جایی ندارد .

این لیست در حقیقت به ائتلاف جبهه پیروان خط امام و رهبری با دوقلوهای جمعیت ایثارگران ـ جمعیت رهپویان تبدیل شده و عرصه حضور پررنگ حامیان لاریجانی، قالیباف و طیف راست سنتی است.

 

لیست نهایی جبهه متحد اصولگرایان: 

1- حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد

  2- غلامعلی حداد عادل

  3- حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم

  4- احمد توکلی

5- حجت الاسلام محسن کازرونی

6- محمدرضا باهنر

7- محمدنبی حبیبی

8- علیرضا زاکانی

9- علیرضا مرندی

10- حسین فدایی آشیانی

11- الیاس نادران

12- مهرداد بذرپاش

13- اسماعیل کوثری

14- حسین مظفر

15- حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی

16- مسعود میرکاظمی

17- اسدالله بادامچیان

18- زهره طبیب‌زاده

19- الهام امین‌زاده

20- زهره الهیان

21- لاله افتخاری

22- فاطمه رهبر

23- پرویز سروری

24- مجتبی رحماندوست

25- ابراهیم انصاریان

26- محمود فرشیدی

27- علی اصغر خانی

28- محمد نبی رودکی

29- حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی

30- حمید فرمانی

 

2) «جبهه پایداری انقلاب اسلامی» / جداشدگان از دولت و احمدی نژاد و همفکران آیت الله مصباح یزدی

 

جبهه پایداری با پرچمداری آیت الله مصباح یزدی توسط جداشدگان از دولت و احمدی نژاد که اکنون در مقابل وی ایستاده اند، تشکیل شد.

این گروه با امتناع از حضور در گروه 7+8 (که تبدیل به 6+7 شد) خود را برای حضور مستقل در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی آماده می کند.

براساس اظهارات اعضای این جبهه، باستثنای تهران، لیست شهرستان های جبهه پایداری اشتراک گسترده ای با جبهه متحد خواهد داشت.

 

لیست جبهه پایداری تاکنون:

1ـ غلامعلی‌ حدادعادل

2 ـ حجت‌الاسلام ناصر سقای‌بی‌ریا

3 ـ محمد کوثری

4ـ حجت‌الاسلام قاسم روانبخش

5ـ مسعود میرکاظمی

6ـ حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی

7ـ علی‌اصغر زارعی

8ـ حجت‌الاسلام حمیدرسایی

9ـ حجت‌الاسلام محمود نبویان

10ـ مهدی‌ کوچک‌زاده

11ـ حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان

12ـ فاطمه آلیا

13ـ زهره سادات لاجوردی

14ـ حسن حمیدزاده

15ـ مجتبی رحماندوست

16ـ محمد سلیمانی

17ـ محمدهادی زاهدی وفا

18ـ بیژن نوباوه

19ـ زهره طبیب زاده

20ـ سیدمهدی هاشمی

 

3) «جبهه توحید و عدالت» / حامیان دولت

 

جبهه توحید و عدالت که توسط دانشجویان و طلاب حامی گفتمان انقلاب و دولت اسلامی و با رویکرد حمایت از دولت خدمتگزار تشکیل شده، در حوزه انتخابیه تهران و سایر شهرستان ها، لیست مستقل ارائه می دهد.

جبهه توحید و عدالت در اطلاعیه خود آورده است:

ما جمعی از دانشجویان و طلاب حامی گفتمان عدالتخواهی، فسادستیزی و پایبند به «رویکرد فکری ـ مدیریتی رهبر حکیم و عادل انقلاب اسلامی» هستیم که بر اساس تکلیف الهی و انقلابی خود و با هدف ایجاد رقابتی سالم و انتخاباتی پرشور و دشمن شکن به ارائه لیستی منتخب از میان نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اقدام خواهیم نمود.

 

از آنجا که هیچکدام از لیست های موجود و مطرح، به طور کامل نظر ما را تأمین نکرده و با اشکالات جدی همراه است و متأسفانه لیست جبهه متحد اصولگرایان(7+8 )که بنا بود تجلی وحدت اصولگرایان باشد، به دلیل تعاملات نادرست باندهای قدرت و ثروت به کانونی برای عده ای خاص تبدیل شده و از سوی دیگر، لیست جبهه پایداری نیز دارای برخی اشکالات است، با شناختی عمیق از غالب نامزدهای موجود و برای راهنمایی مردم شریف، دانشجویان و طلاب پایبند به اصول انقلاب اسلامی، امام راحل عظیم الشأن(ره) و شهدای گرانقدر و حمایت از دولت خدمتگزار، نامزدهای مورد حمایت خود را تا روزهای آینده معرفی می نماییم.

 4) « جبهه بصیرت و بیداری اسلامی»/ همفکران شهاب الدین صدر

همچنین پیش بینی می شود شهاب الدین صدر نایب رئیس فعلی مجلس هشتم و برخی همفکرانش نیز لیست دیگری را ارائه کنند اگرچه انتشار لیست مستقل از سوی آنان قطعی نیست و طبیعتا هنوز نامی بر روی آن گذاشته نشده اما برخی خبرها حاکی از ارائه احتمالی این لیست با نام «بصیرت و بیداری اسلامی» است.

جبهه‌ای با 28 تشکل اصولگرا

در حالی که زمزمه‌های تشکیل جبهه بصیرت و بیداری اسلامی بعد از تشکیل فراکسیون بیداری اسلامی در مجلس به ریاست سیدشهاب‌الدین‌صدر شنیده می‌شد، با برگزاری همایش بصیرت و انتخابات، این جبهه نیز به صورت رسمی اعلام موجودیت کرد.

حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری، نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی نیز با اعلام این که جبهه‌ای با این نام بزودی فعالیت خود را آغاز می‌کند، خاطرنشان کرد: «28 تشکل که همگی از لحاظ جهت‌گیری سیاسی اصولگرا هستند، در این جبهه تعریف می‌شوند.» محمدعلی بزرگواری، نماینده کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی نیز تشکیل این جبهه در آستانه انتخابات را در جهت جمع کردن نیروهای اصولگرا و جلوگیری از پراکنده شدن آنها ارزیابی کرد.

شهاب الدین صدر دبیرکل انجمن اسلامی پزشکان نیز با بیان اینکه براساس منشور جامعتین، اصولگرایان باید وحدت را در نظر بگیرند، تصریح کرد: برخی گروههای اصولگرا به اتفاق نظر نرسیده اند و بعید می دانم با یک لیست واحد وارد عرصه انتخابات مجلس نهم شوند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اصولگرایان در حال حاضر مشغول بررسی شرایط و رایزنی های میان گروهی هستند و فعلا تا زمان انتخابات نمی شود روی گمانه زنی ها حساب کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر اصولگرایان برای رسیدن به یک لیست واحد به توافق نرسیدند، لیست ها به سمت جدا شدن پیش می رود و در این شرایط بعید می دانم، اصولگرایان با یک لیست واحد به عرصه انتخابات مجلس نهم وارد شوند.

وی ادامه داد: در شرایطی که گروه های مختلف اصولگرایی به وحدت کامل نرسند می توانند لیست های مختلفی را در انتخابات ارائه کنند که حداکثر اشتراک را با گروه های دیگر اصولگرایی داشته باشد.

(پایان قسمت اول)


 نوشته شده توسط مجید در چهارشنبه 90/11/26 و ساعت 9:30 عصر | نظرات دیگران()










































 نوشته شده توسط مجید در چهارشنبه 90/11/26 و ساعت 4:51 عصر | نظرات دیگران()

مستند زندگی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با عنوان شیخ شوخ کاشی در سالن شماره یک مرکز همایش های برج میلاد به نمایش گذاشته شد.

به گزارش مشرق، در این مستند که به کارگردانی و تهیه کنندگی صادق داوری فر ساخته شده است بخش هایی از فعالیت های حوزوی، فرهنگی، دانشگاهی و زندگی شخصی رئیس ستاد اقامه نماز به تصویر درآمده است.

در مستند شیخ شوخ کاشی برخی اقوام نزدیک حجت الاسلام قرائتی درباره شخصیت مردمی و شوخ طبعی وی اظهار نظر کرده اند.

در بخشی از این مستند زمانی که حجت الاسلام قرائتی در حال خوابیدن است به تصویربردار می گوید وقت مردم را با اینگونه تصاویر نگیر زیرا غیر از قرائتی همه گربه های عالم نیز می خوابند.

بخش های مختلف این مستند به طور مکرر حضار را با خنده به واکنش واداشت.

همچنین در بخشی از این فیلم مستند 70 دقیقه ای همسر وی داستانی را تعریف می کند که زمانی سوار بر تاکسی است عده ای بدون اینکه وی را بشناسند داخل تاکسی مدعی می شوند که قرائتی سه زن دارد.

همسر حجت الاسلام قرائتی در ادامه خاطره اش می گوید از راننده تاکسی تقاضا کردم تا مرا تا درب منزل ببرد و گفتم کرایه بیشتری می دهم تا به مقصد اصلی ام برسم.

وی هنگام رسیدن به درب منزل ناخداگاه به راننده تاکسی می گوید اینجا منزل آقای قرائتی است و من همسر ایشان هستم و او تنها یک همسر دارد که این سخن با واکنش و شرمندگی راننده تاکسی مواجه می شود


 نوشته شده توسط مجید در پنج شنبه 90/11/20 و ساعت 10:28 صبح | نظرات دیگران()

پایگاه 598 - محمدحسین رضایی / این نوشتار سعی دارد تا با زبانی عامه فهم، یکی از اشکالات صلی رسانه ها در جلو زدن از افکار عمومی است را بیان کند و این در حالی که عموم مردم، شاید در برخی مقدمات هنوز ابهام دارند، و از آن سو رسانه ها هم سعی می کنند روی نتایج مانور دهند و اخبار خود را معطوف نمایند. یکی از نمونه های این معضل، بحث دو جریان اصلی کاندیدای مجلس، یعنی جبهه پایداری انقلاب اسلامی و جبهه متحد اصولگرایان است.

گذری در افکار عمومی ثابت می کند که اختلاف اصلی این دو جریان، هنوز برای بسیاری از عموم جامعه مبهم مانده است و فقط از روی اشخاص درون جبهه به قضاوت می پردازند که اتفاقاً موجب ابهام بیشتری نیز خواهد شد. در این یادداشت قصد داریم مختصراً به 3 اختلاف اصلی این دو جریان بپردازیم و سعی هم بر آن بوده که این بیان، بی طرفانه و مورد تأیید کلی شاخصین هر دو طرف باشد.

1- اصلی ترین اختلاف بین این دو جریان، بحث از وضعیت گروهی از اصولگرایان است که «ساکتین فتنه» نامیده می شوند. البته خود این افراد، این لقب را بر خود بر نمی تابند، اما واقعیت این است که اینها در صف پیشرو و مطرح اظهار تبری و تولی در جریان 88 نبودند. به طور مثال آقای لاریجانی، از فتنه گران اعلام برائت کردند، اما بعد از گذشت ماه ها. لیکن افرادی نظیر آقا تهرانی، کوچک زاده، حداد عادل، کوثری، حسینیان و... از پیشتازان اعلام برائت و همچنین واجد بیشترین کمیت در حمله به جریان فتنه بودند. افرادی که «ساکتین فتنه» لقب گرفتند، بدون اینکه بخواهیم نسبت به نیت شان قضاوتی داشته باشیم، می توان گفت که «نوعی اعلام برائت با کلاس» داشتند. یعنی اکثراً در موقعی که دیگر عداوت جریان سبز بر همگان واضح شد، ثانیاً در تعداد دفعات کمتری وثالثاً با الفاظ مبهم تری اعلام برائت نمودند.

افراد جبهه پایداری، در زمان فتنه 88 اکثر روزها در چندین مجلس به سخنرانی و مناظره علیه فتنه گران می پرداختند، اما ساکتین فتنه تا روشن شدن کامل حقیقت، به نوعی صبر پیشه کردند. همچنین پس از اعلام برائت هم اینگونه نبودند که وقتی نظیر امثال رسایی و کوچک زاده برای سخنرانی علیه فتنه بگذارند.

اما نکته مهم این است که «ساکتین فتنه، همان تمام اعضای جبهه متحد نیستند»؛ کسی نمی تواند حداد عادل را در افشاگری و موضع گیری علیه فتنه از پیشگام ترین و مؤثرترین افراد نداند. همچنین زاکانی را. اما اختلاف اصلی این دو جریان بر سر این سوال است که «اصولگرایان باید چه موضعی نسبت به ساکتین فتنه داشته باشند؟» جبهه متحد معتقد است که آن قشر از این افراد که بالاخره اعلام موضع کردند، جزو اصولگرایان اند و نباید آنها را از دایره اصولگرایی خارج کرد.

اما جبهه پایداری معتقد است این افراد، مصداق همان «خواص بی بصیرت» اند که رهبری از آنها گله می کردند و در واقع، تابع حق نیستند، تابع جریان غالب اند و اگر مثلاً میرحسین موسوی پیروز انتخابات می شد، یا اگر تقاضای انتخابات مجدد، رو به پذیرفته شدن می رفت، آنها موضعی بر خلاف موضع فعلی شان می گرفتند. اما جبهه متحد، چنین نسبتی را تهمت می داند و اظهار نظرها و اعلام برائت ها را برای احراز اصولگرایی کافی.

البته باید توجه داشت، جبهه متحد افرادی را که جبهه پایداری "ساکتین فتنه" می نامد، به این لقب نمی شناسد. جبهه متحد هم از ساکتین فتنه برائت می کند، ولی مثلاً آقایان قالیباف یا لاریجانی را جزو ساکتین فتنه نمی داند.

2- اختلاف دوم این دو جبهه، بر سر وضعیت رئیس جمهور است. هر دو جبهه منتقد رئیس جمهور هستند، اما جبهه متحد عموماً (نه باالاتفاق) معتقد است که انحراف احمدی نژاد، بسیار زیاد است و چه بسا زاویه اش با رهبری و خط اصیل انقلاب، دست کمی از اصلاح طلبان و هاشمی رفسنجانی نداشته باشد. از نظر ایشان، احمدی نژاد دیگر مهره ای سوخته است که فقط باید دعا کرد این دو سال باقی مانده را بی دردسر به پایان برساند و دیگر نمی توان او را اصولگرای واقعی نامید. زیرا با رهبری زاویه ای قابل توجه داشته و دارد.

اما جبهه پایداری، اگرچه منتقد احمدی نژاد، خصوصاً بر سر وقایع موسوم به «جریان انحرافی» است و حتی بسیاری از آنها معتقد به حضور این جریان در بدنه دولت است، لیکن احمدی نژاد را هنوز اصولگرای می داند و نه مهره ای سوخته. این جریان بر اساس رهنمودهای رهبر انقلاب مبنی بر حمایت از کلیت دولت و عدم تخریب دولت، معتقد است انحرافی که در دولت احمدی نژاد بوجود آمد، در مقایسه با آن بازگشتی که در این دولت به مسیر واقعی انقلاب رخ داد، بسیار کوچک است. بعبارت ملموس تر، اگر در دولت های پیشین، انحرافی مثلاً 150 درجه ای نسبت به آرمان های امام و رهبری رخ داده بود، احمدی نژاد ابتدا این 150 درجه را به چیزی نظیر 20 درجه کاهش داد، بعد 30 درجه خودش منحرف شد. یک چنین چیزی.

3- سومین اختلاف بین این دو دسته اصولگرایان، بر سر موضع گیری نسبت به هاشمی رفسنجانی است. افراد جبهه متحد، در مجموع موضعی "میانه" نسبت به هاشمی دارند (اگرچه برخی مثل حداد عادل، ناقد جدی او هستند). اینها اگرچه عموماً معتقد اند که تفکر آقای هاشمی، به سرمایه داری و اشرافی گری نزدیک است، اما هیچگاه او را فردی "منحرف" نمی دانند. برعکس، جبهه پایداری اتفاقاً هاشمی را "منشاء انحراف در نظام" می داند. جبهه پایداری، دقیقاً مانند آنچه احمدی نژاد در مناظره با موسوی ابراز داشت، هاشمی را پدراصلی جریان اصلاحات و حتی بعضاً جریان خط دهنده به جریان مشائی نیز می دانند و تفکرات او را در تضاد عمیق با رهبری و آرمانهای انقلاب می پندارند. یعنی دقیقاً آن نسبتی که جبهه متحد، به احمدی نژاد می دهد، جبهه پایداری به هاشمی می دهد و بلعکس.

در پی اختلاف دوم و سوم، اختلاف دیگری بوجود می آید که شاید مستقلاً یک تفاوت دیدگاه فکری نباشد، بلکه یک موضع گیری عملی و به تبع اختلاف دوم و خصوصاً سوم است و آن هم موضع این دو جریان اصولگرا، نسبت به سه نفر، یعنی محسن رضایی، محمد باقر قالیباف و علی لاریجانی می باشد. این اختلاف از آنجا حائز اهمیت است که این سه نفر، مطرح ترین گزینه های اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری آینده می باشند.

جبهه پایداری، اولاً این سه نفر را ذیل هاشمی و موافق و اجراکننده افکار او می دانند، ثانیاً دو نفر از آنها، یعنی لاریجانی و قالیباف را جزو ساکتین فتنه و نهایتاً از اصولگرایی واقعی خارج می دانند. از آن طرف جبهه متحد اولاً به شدت با قرار دادن این دو ذیل ساکتین فتنه و خروج شان از اصولگرایی مخالف است، ثانیاً آنها را الزاماً مجری و ذیل تفکر هاشمی نمی داند. البته باید همانطورکه ذکر شد، عموم جبهه متحد اصلاً خود آقای هاشمی را  انحرافی جدی تلقی نمی کند تا انتصاب فردی به او بخواهد جرمی محسوب شود.

علی هذا، نکته ای بسیار مهم که عدم توجه جدی به آن، ما را در تحلیل شرائط ناکام می گذارد، به نظر می رسد در این شرایط، بهتر است هر دو طرف به جای پرداختن به مسائل حاشیه ای و یا کلی گویی ها در موافقت و مخالفت، صراحتاً موضع خود را بر اساس نگاه انقلابی خود نسبت به افراد خاص مشخص کنند و سپس بر سر همین مسأله با یکدیگر به بحث بپردازند.

 نوشته شده توسط مجید در یکشنبه 90/11/16 و ساعت 5:32 عصر | نظرات دیگران()

انگار راه‌های زیادی برای فرار از طرح ترافیک وجود دارد، این تصاویر به خوبی نشان می‌دهد که چطور برخی از رانندگان برای فرار از دوربین‌های تعبیه شده بر سر کوچه و گذر متوسل به انواع و اقسام شگردها و ترفندها می‌شوند.

 

 

 

 

 

 


 نوشته شده توسط مجید در دوشنبه 90/11/10 و ساعت 5:49 عصر | نظرات دیگران()

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، هواپیماهای نیروی هوایی روسیه در مسیر رفت و برگشت به یک نمایش هوایی در  کشور بحرین، با  اخذ مجوز از آسمان ایران عبور کردند. یکی از خلبانان روسی حاضر در این مأموریت، تصاویری از این پرواز گرفته و آن را در اختیار یک سایت روسی قرار داده که نشان دهنده اسکورت این گروه توسط هواپیماهای اف-4 فانتوم و اف-14 تامکت است.

طبق قانون های بین المللی، هواپیماهای نظامی بیگانه در عبور از یک کشور از ابتدای ورود تا خروج می توانند توسط هواپیماهای آن کشور مشایعت شوند.
 
ایلیوشین76 ترابری، سوخو-27 های تیم آکروجت شوالیه های روسیه و فانتوم های ایران
 
اف-14های مسلح به موشک میانبرد اسپارو(تامکت جلویی) و دوربرد فینیکس(تامکت عقبی)
 
سوخو-27 ها و اف-4 فانتوم(حمل موشک کوتاه برد سایدویندر مشخص است)
 
تامکت ها نیز به موشک کوتاه برد سایدویندر مسلح بوده اند
 
اف-14، رهگیر هوشیار ایران در حال همراهی فلانکر روسی

 نوشته شده توسط مجید در دوشنبه 90/11/10 و ساعت 5:39 عصر | نظرات دیگران()
   1   2      >
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 21
مجموع بازدیدها: 395640
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
> دانشجویان حامی جبهه پایداری - حامیان جبهه پایداری در فضای مجازی