سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

ایران آفتاب

آنکه بردباری ندارد، دانشی ندارد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: چهارشنبه 103 اردیبهشت 26

رئیس سازمان خصوصی سازی ارزش کل شرکتهای دولتی را که باید واگذار شود حدود 150.000 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : در پنج سال گذشته 328 شرکت به ارزش حدود 68.400 میلیارد تومان واگذار شده است .
به گزارش واحد مرکزی خبر ، کرد زنگنه در برنامه نگاه یک روند خصوصی سازی در ایران را سالم ترین خصوصی سازی در دنیا دانست .
رئیس سازمان خصوصی سازی افزود : تمام دست اندرکاران خصوصی سازی و اقوام درجه یک آنها طبق قانون ، از خرید سهام منع شده اند . کرد زنگنه از سنگ اندازیها در بحث خصوصی سازی سخن گفت و افزود : برخی مدیران بخش دولتی مهم ترین مانع واگذاری هستند اما وقتی از او سئوال شد نام آنها را افشا کنید گفت فعلاً جواب ندهم بهتر است.
کرد زنگنه سال 93 را سال پایان خصوصی سازی در کشور اعلام کرد و درباره علت و گران بودن فروش بلوکی سهام شرکتها که گاها موجب شفاف نبودن نحوه واگذاریها می شود ، گفت : اولا سهام بلوکی در همه جای دنیا گران تر فروخته می شود ثانیا بازار ما عمقی برای سهام خرد ندارد و اگر شرکتی 3% یا 4% سهامش عرضه شود سهامش سقوط می کند به همین دلیل بلوکی عرضه می شود .
کرد زنگنه در پاسخ به این سئوال که چرا برخی نهادهای شبه دولتی سهام خرید می کنند و ایا اینها همان نهادهای شبه دولتی نیستند گفت اگر منظور موسسات عمومی و صندوقهای بازنشستگی است این کاملا بر اساس قانون است و اگر اشکال هست ، که هست ، از قانون است و قانون باید اصلاح شود .
رئیس سازمان خصوصی سازی در پاسخ به این سئوال که چرا بعد از واگذاریها ، هیات مدیره بخش خصوصی مدیر دولتی را نگه می دارد ولی کارگران را اخراج می کند گفت شرکت هایی که به صورت بلوکی فروخته شده ، مدیران ان متعهدند سقف اشتغال را حفظ کند وگرنه قرارداد فسخ می شود سقف اشتغال با حفظ افراد فرق می کند مثلاً چند تا کارگر کم کار باز خرید می شوند و چند تا کارگر جدید جایگزین می شود وباید سقف اشتغال حفظ شود .
کردزنگنه در مورد نحوه قیمت گذاری هم گفت حدود 300 کارشناس دادگستری و موسسه حسابرسی داریم که با توجه به نظر آن ها، قیمت گذاری می شود و در هیات واگذاری و با حضور نمایندگان خود دستگاه ها قیمت پایه تصویب می شود. پروسه قیمت گذاری با استانداردهای حسابداری و حسابرسی مطابق است و ارزیابی ها مناسب است .
به گفته کردزنگنه ، حدود 43 میلیون نفر در کشور برای دریافت سهام عدالت شناسایی شده اند که سهام 35 میلیون نفر به ارزش هر نفر یک میلیون تومان واگذار شده است .
کردزنگنه افزود : پرسودترین شرکت ها وارد سهام عدالت شده اند .
کردزنگنه درباره واگذاری باشگاههای استقلال و پرسپولیس گفت طی جلساتی با سعیدلو و نمایندگانشان قرار شد که قبل از واگذاری اقداماتی شود ، چون این دو باشگاه دارایی و استادیوم ندارند و وضعشان از خیلی باشگاه ها بدتر است


 نوشته شده توسط مجید در یکشنبه 89/4/27 و ساعت 5:9 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 20
بازدید دیروز: 47
مجموع بازدیدها: 397246
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
> دانشجویان حامی جبهه پایداری - حامیان جبهه پایداری در فضای مجازی