سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

ایران آفتاب

عبرت اندوزی به راه راست می کشاند . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

به گزارش سایت "الف"، آنچه امسال تصمیم سازمان مالیاتی را برای اصناف بازار تهران غیرقابل تحمل کرده بود، اصرار سازمان مالیاتی به بررسی تصادفی دفاتر و حساب های اصناف تهران بوده است و مشکل اصلی اصناف بازار سنتی تهران با توافق شورای اصناف و سازمان امور مالیاتی، نه بر سر نرخ افزایش مالیات ها بلکه بر سر اجازه بررسی تصادفی 10 درصد حساب ها و دفاتر حجره داران بازار تهران بوده است.   
 

در سال های گذشته فقط دفاتر حدود 2 تا 5 درصد حجره داران بازار تهران توسط ممیزان سازمان امور مالیاتی بررسی می شد و نکته این جا بود که فقط دفاتر حجره دارانی توسط ممیزهای سازمان امور مالیاتی بررسی می شد که توسط اتحادیه های صنفی معرفی می شدند اما امسال سازمان امور مالیاتی به اتحادیه های صنفی پیشنهاد کرده بود اگر بخواهند فقط درصد اندکی از دفاتر و حساب های حجره داران آن هم با معرفی اتحادیه ها (و نه بطور تصادفی) رسیدگی شود، باید نسبت به سال 87 مالیات بسیار بیشتری (مثلا 70 درصد) بپردازند و اگر اصناف بازار تهران تمایل داشته باشند مالیات سال 88 نسبت به سال 87 رشد کمی (مثلا 10 تا 20درصد) داشته باشد، باید به ممیزان مالیاتی اجازه دهند بطور تصادفی و به انتخاب خود، دفاتر تعداد بیشتری از حجره داران بازار تهران بررسی و مالیات قطعی آنها تعیین شود.  

این نوع بررسی تصادفی این امکان را ایجاد می کرد که ممیزان مالیاتی واداره مالیات در سال های آینده،‌درک بهتری از میزان مبادلات بازاریان و اصناف داشته باشدو به تدریج به شفاف سازی معاملات و عدد و رقم درست مالیات وسود ودرآمد نزدیک شوند.

بسیاری از حجره داران بازار سنتی تهران حاضر بودند رقم بالایی نسبت به مالیات سال 87 بپردازند مشروط بر اینکه دفاترشان توسط ممیزان سازمان مالیاتی بررسی نشود. 

آمارها نشان می‌دهد سهم حقوق‌بگیران ایرانی از کل مالیات پرداختی 8 درصد و سهم اصناف و بازاری‌ها حدود 5 درصد است.درحالی که میزان درآمد اصناف و بازاریان صدها برابرکارمندان و حقوق بگیران است.

جالب این که سرانه مالیات پرداختی اصناف به دولت حدود 420 هزار تومان است اما همین عدد در میان حقوق‌بگیران ایرانی حدود 850 هزار تومان اعلام شده است


 نوشته شده توسط مجید در پنج شنبه 89/4/31 و ساعت 12:28 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 41
بازدید دیروز: 63
مجموع بازدیدها: 396508
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
> دانشجویان حامی جبهه پایداری - حامیان جبهه پایداری در فضای مجازی