سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

ایران آفتاب

بسی دانشمند که نادانی اش او را کشته و دانشی که به همراه داشته، وی را سودی نبخشیده است . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

به گزارش باشگاه خبرنگاران بسیج، سردار "محمدعلی جعفری" روز چهارشنبه در دیدار با پاسداران و بسیجیان در حسینه امام خمینی تیپ 12 قائم آل محمد ( عج ) استان سمنان افزود: برخی ها اصرار دارند بگویند که سپاه و بسیج نیروهای نظامی هستند اما رهبر معظم انقلاب تاکید دارند و می فرمایند که بسیج نیروی نظامی نیست و سپاه هم فقظ نظامی نبوده و مسوولیت های دیگری نیز در حوزه های فرهنگی، سیاسی و امنیتی برعهده دارد.

وی افزود: درست است که باید همواره آماده باشیم تا اگر خطری پیش آمد با آن مقابله کنیم اما این تنها براساس الگوهای خارجی سازمان های امنیتی و دفاعی است.

سردار جعفری ادامه داد: حفظ آمادگی نیروها لازم است و همه باید آماده باشند تا در صورت تعرض احتمالی به کشور و ایجاد مشکلاتی نظیر ناامنی در گوشه و کنار جامعه با آن مقابله کنند اما این فقط کافی نیست.

وی اظهارداشت: اگر تنها به همین بسنده کردیم و این نگاه را به پاسداری از انقلاب اسلامی داشتیم نقطه انحراف ما از همینجا آغاز می شود، چون قرار نیست که دشمن فقط از طریق جنگ و تهدیدات نیمه سخت و ناامنی انقلاب را از ما بگیرد.

وی با بیان اینکه باید در باره فلسفه انقلاب اسلامی صحبت و نقش موثر و تاثیرگذار آن تبیین شود، گفت: پاسداران و بسیجبان طبق قانون اساسی دارای وظیفه دفاع و نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن هستند و این وظایف را باید شناخت و تجزیه و تحلیل مناسبی پیرامون آن موضوع داشت و هرگز نباید فکر کرد که این مسوولیت فقط به عهده رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی افزود : هر روز باید فکر کنیم که چه وظیفه ای در قبال انقلاب اسلامی داریم و این نوع تامل و تدبر از انتظارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد : فلسفه وجودی پاسداران و بسیجیان حفظ انقلاب اسلامی است وگرنه کشور، نظام اسلامی و خاک مقدس ایران مدافعان زیادی همچون ارتش، نیروی انتظامی و طلاعات دارد و با این نوع نگاه دیگر نیازی به ایجاد سپاه و بسیج در انقلاب نبوده است.

وی ادامه داد: ما امروز در جنگ نرم قرار داریم و دشمن هر روز تعرض بیشتری به ما می کند و افرادی که به هر بهانه ای نسبت به انقلاب مسئله دار می شوند نشان می دهند که جنگ نرم بر روی آنها تاثیر گذاشته است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : اکثر آنهایی که امروز مقابل انقلاب ایستاده اند مشکلشان این است که به دنیا وابسته اند و یا دستشان از بیت المال قطع شده است.

وی در ادامه گفت: انقلاب اسلامی دارای دو بعد داخلی و خارجی بوده و در بعد داخلی باید به حکومت و جامعه اسلامی کامل برسیم، گرچه به جز با ظهور امام زمان (عج ) هرگز نمی توان به تکامل حکومت اسلامی دست یافت اما جهت گیری انقلاب به سمت رسیدن به آن است.

جعفری با بیان اینکه برخی ها نگاهی انحرافی در اسلام ایجاد کرده بودند که فساد باید افزایش یابد تا امام زمان ( عج ) ظهور کنند، افزود : این مساله دقیقا مخالف سیره امام راحل است و وظیفه هر مجاهد مسلمان این است که قیام کند و علیه ظلم، جور، بی عدالتی و انحراف از مسیر اسلامی از خود واکنش نشان دهد.

وی مطالبه اصلی رهبر معظم انقلاب را تحول دانست و گفت: ولی امر مسلمین جهان عقیده دارند که اگر قرار بود انقلاب متوقف شود دیگر نیازی به سپاه و بسیج نبود.

وی افزود: پیشگیری از وقوع تهدید و اقدامات بازدارنده وظیفه اصلی سازمان های امنیتی و دفاعی است و سپاه باید به این مساله توجه داشته باشد.

سردار جعفری اضافه کرد : دشمن امروز جرات حمله نظامی به ایران را ندارد و گرچه به کشورهای اطراف ما لشگرکشی کرده است، چون آمادگی نیروهای ایرانی را می بیند به خود جرات تعرض به کشورمان را نمی دهد.

وی تصریح کرد: باید کاری کرد که دشمن خیال حمله به سرش نزند.

وی گفت: مردم با بصیرت، هوشیاری و آگاهی بالا در حوادث سال گذشته در صحنه حضور داشتند و پاسخ مخالفان انقلاب را دادند و باید به گونه ای عمل کنیم که دیگر فتنه هایی از این دست رخ ندهد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارداشت: پاسداران و بسیجان مدافع و نگهبان انقلاب اسلامی هستند و باید دانست که فتنه های عمیق سال گذشته خطر خیلی بزرگی بود که انقلاب را تهدید کرد


 نوشته شده توسط مجید در پنج شنبه 89/4/31 و ساعت 11:19 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 63
مجموع بازدیدها: 396468
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
> دانشجویان حامی جبهه پایداری - حامیان جبهه پایداری در فضای مجازی