سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

ایران آفتاب

با مردم چنان بیامیزید که اگر مردید بر شما بگریند ، و اگر زنده ماندید به شما مهربانى ورزند . [نهج البلاغه]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 30

آیت الله حاج سیدعبدالله شیرازی از جمله علمای بزرگ نجف اشرف بود که پس از تصمیم به مهاجرت به مشهد مقدس با استقبال گسترده مردم متدین مشهد مواجه شد.

چندین سال بعد و در سالهای ابتدایی انقلاب اما رفتارها و مواضع خانواده این عالم دینی سبب اعتراضها و انتفادات بعضا تند مردم انقلابی مشهد شد.
در پی گسترش دامنه این انتقادها آیت الله شیرازی نامه ای به امام خمینی(ره) نگاشت و طی آن نزد ایشان گلایه کرد و درخواست دستوری برای خاموش شدن این اعتراضها کرد.

پاسخ امام به این مرقومه که در تاریخ ششم دی ماه سال 61 نگاشته شده، اما حاوی نکات آموزنده ای است:

بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت آیت‌الله آقای شیرازی - دامت برکاته - مشهد مقدس
مرقوم شریف که حاکی از سلامت مزاج محترم و حاوی مسائلی بود، واصل و موجب تشکر گردید. سلامت و سعادت جنابعالی را از خداوند تعالی خواستار است.
شما شاید مطلع باشید که اینجانب در این نحو مسائل ناگوار سفارش‌هایی نموده‌ام؛ وهیچ گاه میل نداشته و ندارم که این نحو امور پیش آید یا رفتارهایی شود که پیش آید. و شما خوب مطلع هستید که یک ملت انقلابی را نمی‌توان کنترل کرد و تحمل بعضی رفتارها را، از هر که باشد، ندارند. من چون به جنابعالی علاقه دارم، میل ندارم از بعض بستگان بیت شریف مطالبی صادر شود که خدای نخواسته قابل تحمل حزب‌الله نباشد و به بعض اشخاص که [فریاد] شکایت را سر می‌دهند بفرمایید: فی الصیف ضیعت اللبن (تو شیر را در تابستان خراب کردی. معادل این ضرب المثل که خود کرده را تدبیر نیست). از جنابعالی در کنار مرقد مطهر آستان قدس امید دعای خیر دارم.
والسلام علیکم و رحمه الله.
روح الله الموسوی الخمینی"


 نوشته شده توسط مجید در شنبه 89/5/9 و ساعت 10:9 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 52
بازدید دیروز: 54
مجموع بازدیدها: 397534
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
> دانشجویان حامی جبهه پایداری - حامیان جبهه پایداری در فضای مجازی