سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

ایران آفتاب

اگر دوست داری که خداوند دوستت بدارد، به دنیا بی علاقه باش و اگر دوست داری مردم دوستت بدارند، هرگاه از مال دنیا چیزی به دستت افتاد، آن را به سوی آنان بیفکن [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 9

روزنامه هافینگتون پست این تحلیل را در ارزیابی تبعات درگیری نظامی آمریکا با ایران عنوان کرد. این روزنامه آمریکایی، صهیونیست هایی را که واشنگتن را تحریک به درگیری با ایران می کنند، به سگ های هار تشبیه کرد و نوشت: نتانیاهو، جفری گلدبرگ و جرج ویل صهیونیست می خواهند سربازان جوان آمریکایی به نیابت از اسرائیل وارد درگیری با ایران شوند اما ایران عراق نیست و بلافاصله می تواند جان چند هزار سرباز آمریکایی را در روزهای اول جنگ بگیرد.
این روزنامه نوشت: حمله به ایران به هیچ وجه آسان نیست. در حال حاضر هزاران سرباز آمریکایی در افغانستان و عراق که مرزهای قابل نفوذ برای ایران دارند، گیر افتاده اند. ابلهانه است که تصور کنیم بدون تلفات می توان از جنگ با ایران خارج شد.
به نوشته این روزنامه آمریکایی، سپاه پاسداران می تواند تاکتیک «حمله و گریز» را علیه کشتی های تجاری و نظامی در خلیج فارس به کارگیرد و با استفاده از موشکهای بالستیک برد متوسط علیه پایگاههای آمریکا در منطقه و علیه اسرائیل دست به حمله بزند. و یا اینکه به طور مستقیم علیه نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان دست به حمله بزند. کلیه این گزینه ها را ایران می تواند ظرف 48 ساعت از زمان آغاز درگیریها به اجرا درآورد. آنچه پیش بینی آن دشوارتر است واکنش نیروی قدس سپاه پاسداران است که احتمالاً در خط مقدم حمله متقابل سپاه قرار خواهد داشت. واکنش احتمالی نیروی قدس حمله ای تماشائی به صورت چریکی علیه پایگاههای اطلاعاتی و سرمایه های آمریکا در کل منطقه خواهد بود که به نظر می رسد سپاه پاسداران این مناطق را از قبل شناسائی نموده است. حملات ایران به صورت مخلوطی از جنگهای نامتقارن و موشکها و نیروی زمینی متعارف علیه پایگاههای آمریکا می تواند منجر به کشته شدن هزاران هزار سرباز آمریکایی ظرف چند هفته شود. خلاصه اینکه سپاه پاسداران عزم و قابلیت وارد آوردن تلفاتی بر نیروهای نظامی آمریکا را دارد که از زمان جنگ دوم تاکنون سابقه نداشته است. بنابراین آمریکا نمی تواند وارد جنگی دیگر بر مبنای کذب و دروغ شود. این کشور استطاعت جنگی دیگر در راستای منافع اسرائیل را ندارد.
از سوی دیگر روزنامه کریستین ساینس مانیتور هم ضمن گزارشی نوشت: هرگونه درگیری نظامی با ایران می تواند پیامدهای وخیمی برای منطقه و حتی جهان داشته باشد و هزینه های بسیار سنگین بر دوش اسرائیل و آمریکا تحمیل کند. واکنش شدید ایران، امری حتمی و قطعی است. خطای اسرائیل با موشکباران از سوی حزب الله مواجه خواهد شد.
روزنامه القدس العربی هم نوشت: ایران با هر کشور دیگری متفاوت است و در صورت اشتباه اسرائیل، دست متجاوز را قطع می کند بلکه حتی می توان گفت که اسرائیل در آن صورت دیگر بقایی نخواهد داشت.
خبرگزاری آمریکایی اینترپرس سرویس هم با ارزیابی جوانب امر نوشت: مقامات نظامی و امنیتی تل آویو مخالف درگیری نظامی با ایران هستند و معتقدند لفاظی های کسانی چون نتانیاهو علیه ایران غیرضروری و بیهوده است.
روزنامه واشنگتن تایمز هم در گزارشی مفصل از توانمندی های ایران نوشت و از جمله تأکید کرد ایران می تواند ناوهای جنگی نظیر یو اس اس کول را با قریب 9 هزار تن وزن از کار بیندازد


 نوشته شده توسط مجید در یکشنبه 89/5/31 و ساعت 3:32 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 28
بازدید دیروز: 31
مجموع بازدیدها: 396432
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
> دانشجویان حامی جبهه پایداری - حامیان جبهه پایداری در فضای مجازی