سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

ایران آفتاب

بپرهیزید از صولت جوانمرد چون گرسنه شود و از ناکس چون سیر گردد . [نهج البلاغه]
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 14

یکی از منتقدان منوچهر متکی در گفتگو با هفته نامه پنجره، دلایلی را برای برکناری او برشمرد.
وی که نخواسته نامش منتشر شود در این گفتگو با اشاره به عدم توانایی متکی در تامین انتظارات رییس جمهوری گفته است: بیلان کاری او بسیار ضعیف بوده است و این را چه در وجه کیفی و چه در وجه کمی می شود دید.
وی ادامه داد: متکی مدیری نبود که کاملا با شخص رییس جمهوری هماهنگ باشد و کاملا متفاوت از مشی و مرام آقای احمدی نژاد بوده است. همچنین رییس جمهوری افرادی را به عنوان نماینده ویژه خود تعیین می کند، بعد ایشان می رود در بین جریانهای مختلف، در مجلس و جاهای دیگر لابی می کند و تلاش می کند که به تعبیر عامیانه پنبه این کار را بزند و بعد هم بگوید که من را جایی دیگر و شخص دیگری منصوب کرده است و نه رییس دولت!
این مقام مسئول همچنین به بهم ریختگی وزارت خارجه و روایط فامیلی و ارتباطات در این وزارتخانه اشاره کرده و ادامه داده: مسائلی در وزارت خارجه جریان داشت که منجر به این شد که چند تن از کارشناسان در کشورهای محل ماموریت خود پناهنده شوند که این به نحوه مدیریت و چیدمان نیروهای وزارت خارجه برمی گردد.
وی افزود: آقای متکی به برخی دستگاه های موازی با دستگاه اجرایی سرویس هایی را می داد که به پشتیبانی آنها موضع خود را در مقابل رییس جمهوری تقویت کند. وزارت خارجه در 5 سال اخیر به عنوان جزیره ای در کنار دولت اداره می شد و به همین خاطر است که فقط هزینه به دولت تحمیل کرد. حتی آقای متکی در بعضی محاوره ها عنوان می کند که رییس من فلان کس است که الان در حاشیه است و او را مرشد خود خطاب می کند. کسی که با این رویکرد و منویات، طرف کسی را می گیرد که رقیب انتخاباتی رییس جمهوری بوده، نمی تواند وزیر خارجه مناسبی برای دولت آقای احمدی نژاد باشد.
این مقام مسئول ناشناس اضافه کرد: دیگر دستگاه سیاست خارجی از کار افتاده است و نمی تواند حداقل خواسته ها را هم تامین کند. یک وزیر خارجه حق دارد با یک سفر و ماموریت دیپلماتیک مخالفت کند اما اینکه به خاطر این مخالفت برکنار شود پذیرفتنی نیست.


 نوشته شده توسط مجید در یکشنبه 89/9/28 و ساعت 6:9 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 35
مجموع بازدیدها: 396772
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
> دانشجویان حامی جبهه پایداری - حامیان جبهه پایداری در فضای مجازی