سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

ایران آفتاب

از ابلهى است پیش از توانا بودن شتابیدن ، و پس از فرصت داشتن درنگ ورزیدن . [نهج البلاغه]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 30

به‌دنبال ناکامی جریان فتنه از ایجاد تنش و نارضایتی در جامعه به‌ویژه در مقطع شروع اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، اتاق فکر این جریان متشکل از چند تن از اعضای ارشد احزاب منحله مشارکت و سازمان مجاهدین و دو تن از نمایندگان کاندیداهای شکست‌خورده انتخابات 88، در جلسه‌ای اضطراری علت این ناکامی و آرامش موجود در جامعه و مردم را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش رجانیوز، در این جلسه بر ضرورت استفاده از عنصر محوری و عملیاتی که با امکانات مالی فراوان بتواند در روند اجرای طرح ملی هدفمند کردن یارانه‌ها تأثیر منفی بگذارد، تأکید و کاندیداهای مختلفی در این زمینه مطرح شدند.
 
اصلی‌ترین کاندیدای مورد نظر این اتاق فکر، مهدی هاشمی رفسنجانی بود که به‌دلیل تخلفات متعدد قبل و بعد از انتخابات و اعترافات برخی نزدیکان و شرکای مجرم خود ترجیح داد از حدود یک سال و نیم قبل به خارج از کشور فرار کند و تا زمان مساعد شدن فضای بازگشت و فروکش کردن و فراموش شدن موج اعترافات تکان‌دهنده علیه او در افکار عمومی، لندن نشین شود.
 
در این جلسه همچنین پیشنهادهای مختلفی در مورد نحوه بازگرداندن مهدی هاشمی به کشور مطرح شد و حاضران، بهترین مقطع زمانی را برای بازگشت، شرایط فعلی تشخیص دادند، با این حال، دو ملاحظه جدی نیز در این زمینه مطرح شد.
 
بر اساس ملاحظه اول که تقویت کننده سناریوی بازگشت مهدی هاشمی است، فضای کنونی بیش از هر زمان دیگری به ثبات و آرامش نیاز دارد و مسئولین برای ایجاد بستر مناسب به‌منظور اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها، تمایلی به پیگیری پرونده مهدی هاشمی ندارند و او نیز می‌تواند در کنار استفاده از نفوذ خانوادگی خود به سادگی از چنگ عدالت بگریزد.
 
اما ملاحظه دیگر به‌نوعی در مقابل سناریوی بازگشت مهدی هاشمی است. بر این مبنا، با توجه به مصاحبه‌های اخیر و اظهارنظرهای مسئولین قضایی که در آن‌ها تأکید شده بود پرونده مهدی هاشمی، بدون هیچ تفاوتی با سایر متهمان، با حساسیت و دقت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت، ممکن است رسیدگی به این پرونده و حجم شکایات و پرونده‌های متعدد مربوط به او در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی، بر خلاف پیش‌بینی‌ها فضایی را به‌وجود آورد که در اثر آن، اجلاسیه آتی مجلس خبرگان تحت تأثیر قرار گرفته و نتیجه اجلاس خارج از انتظار باشد.
 
در پایان این جلسه، مقرر شد که پس از جمع‌آوری نظر افراد دیگر، در جلسه دیگری در مورد انتخاب مسیر درست برای بازگشت مهدی هاشمی به کشور تصمیم‌گیری شود.

 نوشته شده توسط مجید در چهارشنبه 89/10/8 و ساعت 12:43 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 31
بازدید دیروز: 54
مجموع بازدیدها: 397513
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
> دانشجویان حامی جبهه پایداری - حامیان جبهه پایداری در فضای مجازی