سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

ایران آفتاب

ای کمیل! محبت دانش، آیینی است که [خدا [بدان عبادت می شود و آدمی به وسیله آن در زندگی طاعت را و پس از مرگش نام نیک را به دست می آورد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 30

 شبکه ایران: روز پنجشنبه خبری منتشر شد که از حضور نوه امام راحل (ره) در مراسم بزرگداشت سالگرد 9 دی در مهدیه تهران خبر می‌داد.

پس از اعلام خبر حضور "سیدعلی خمینی" در مراسم گرامیداشت 9 دی که با شرکت گسترده مردم و هیات های مذهبی در مهدیه تهران برگزار شد، موجی از فشارها و اهانت‌ها علیه حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی توسط حامیان فتنه و رسانه‌های اپوزیسیون و خارجی آغاز شد.
 
بر اساس این گزارش، سایت‌های مرتبط با جریان فتنه با انتشار اخبار بدون منبع، مدعی شدند سیدعلی خمینی روز پنجشنبه در قم بوده است.
 
نوه امام: هم 9 دی بودم، هم سالگرد 9 دی
 
با این حال، ساعاتی بعد حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی در گفتگو با مشرق گفت: من اهل مصاحبه و تبلیغات رسانه‌ای نیستم. هم 9 دی سال گذشته در راهپیمایی حضور داشتم و هم دیروز در مراسم مهدیه شرکت کردم که البته این حضور بر اساس تشخیص و احساس وظیفه بود.
 
نوه امام راحل همچنین با اشاره به این مسئله که 9 دی یک حماسه ملی بود افزود: من کاری به خطوط و جریان‌های سیاسی ندارم و به خاطر اهل بیت(ع) و اصل ولایت فقیه که میراث امام راحل است تشخیص دادم که باید در این مراسم حضور پیدا کنم و به همین دلیل نیز شرکت کردم.
 
سید علی خمینی تاکید کرد: من به عنوان یک فرد عادی و در میان هزاران نفر از مردم در این مراسم حضور پیدا کردم و ادعاهایی که رسانه‌های بیگانه در مورد تکذیب حضور من در مراسم مطرح کرده‌اند، صحت ندارد و اینجا اعلام می‌کنم تنها مطالبی که شخصاً بیان می‌کنم معتبر است.
 
ناراحتی دفتر امام از حضور نوه امام در مراسم سالگرد 9 دی!
 
در این میان، واکنش دفتری که نام دفتر امام خمینی (ره) بر خود نهاده و سایت جماران در برابر این مصاحبه بسیار جالب و در عین حال معنادار بود.
 
دفتر امام لحظاتی پس از انتشار مصاحبه حجت‌الاسلام خمینی و تایید حضورش در مراسم پاسداشت سالگرد 9 دی، در بیانیه‌ای سخنان وی را رد کرد و به نیابت از او مدعی شد که سیدعلی خمینی اصلا در تهران نبوده و در شهر قم حضور داشته است.
 
اگرچه علت ناراحتی و واکنش سریع دفتر امام به حضور نوه امام در مراسم پاسداشت حمایه 9 دی مشخص نیست و معلوم نیست به چه علت سایت جماران و دفتر امام از این مساله عصبانی شده‌اند اما تحقیقات نشان داد که حجت‌الاسلام خمینی پنجشنبه را در قم بوده است اما نه همه آن روز؛ ایشان بعد از ظهر روز پنجشنبه حوالی ساعت 13 از قم حرکت می کند و در حدود ساعت 16 به قصد حضور در مراسم مهدیه به سمت میدان رازی می رود. به دلیل حضور گسترده مردم و هیات های عزاداری در حوالی خیابان های منتهی به مهدیه، ایشان به همراه راننده خود از ماشین پیاده شده و همراه با مردم ولایت مدار به سمت مهدیه حرکت می کند. در طول مسیر برخی شرکت کنندگان که ایشان را می شناسند با ابراز احساسات از حضور وی تقدیر کرده و جهت سلامتی جناب حجت الاسلام سید علی خمینی صلوات هایی را می فرستند.
 
با رسیدن به نزدیکی مهدیه و بیشتر شدن تراکم جمعیت دیگر امکان ادامه مسیر برای ایشان میسر نمی‌شود و به ناچار در میان حلقه جمعیت حاضر از جمله تنی چند از طلاب و روحانیون در مراسم شرکت می‌کند.
 
درخواست آیت‌الله سیستانی از حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی
 
در همین راستا، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با شبکه ایران اعلام کرد که وی داماد آیت‌الله سیستانی است و در سفری که اخیرا به عراق داشته، ضمن دیدار با ایشان، آیت‌الله سیستانی از وی می‌خواهد که حمایت خود از رهبر معظم انقلاب را به طور شفاف و صریح اعلام کند.
 
گفته می‌شود حضور حجت‌الاسلام خمینی در مراسم سالگرد 9 دی نیز در همین راستا صورت گرفته است

 نوشته شده توسط مجید در شنبه 89/10/11 و ساعت 2:12 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 43
بازدید دیروز: 54
مجموع بازدیدها: 397525
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
> دانشجویان حامی جبهه پایداری - حامیان جبهه پایداری در فضای مجازی