سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

ایران آفتاب

با اظهار دوستی، دوستی استوار می شود . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

سفر علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ترکیه و دیدار وی با مقامات ترک، هر چند در رسانه‌های درونی چندان بازتاب نداشت، وی حامل پیام آشکار و شفاف تهران به آنکارا مبنی بر رخدادهای اخیر منطقه به ویژه سوریه بوده است.

به گزارش «تابناک»، به نقل از روزنامه «الاخبار»، چاپ بیروت، بروجردی که در این سفر با عبدالله گل، رئیس جمهور ترکیه دیدار کرد، با تأکید بر حسن همجواری میان دو کشور، خطاب به این مقام بلندپایه ترک از سیاست‌های آنکارا در قبال دمشق به شدت انتقاد کرده است.

این روزنامه در گزارش خود به نقل از منابع بلندپایه آگاه آورده است: رئیس کمیسون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، خطاب به سران ترکیه گفته است: «اگر به رفتار اشتباهتان درباره سوریه پایان ندهید، بی‌گمان، دوستی با ایران را هم باید فراموش کنید. شما اشتباه بزرگ و راهبردی‌ در میزبانی از سپر دفاع موشکی آمریکا کردید. آگاه باشید هر اتفاقی که در منطقه روی دهد، پایگاه موجود در خاک شما و در آغاز آن پایگاه اینجرلیک را هدف قرار خواهیم داد. اینجا دیگر جایی برای دوستی با شما نیست. این دیگر به دوستی با دیگران ربطی ندارد، بلکه مسأله امنیت ملی ایران در میان است، دفاع از سوریه و فلسطین و مقاومت جزیی از باور دینی و سیاسی ماست و نه از آن دست تاکتیک‌هایی که معروف است».

گفتنی است، تهدید صریح و بدون واسطه این مقام ایرانی، در حالی خطاب به ترک‌ها ابلاغ شد که حزب عدالت و توسعه ترکیه، با قرار گرفتن در بازی کشورهای غربی در حال راه انداختن جنگی جدید در منطقه است.
چند روز پیش هم سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهدید کرده بود، در صورت هر گونه جنگ، ایران این اجازه را دارد که رادار سپر دفاع موشکی آمریکا مستقر در خاک ترکیه را هدف قرار دهد.
تابناک


 نوشته شده توسط مجید در پنج شنبه 90/9/10 و ساعت 6:53 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 63
مجموع بازدیدها: 396467
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
> دانشجویان حامی جبهه پایداری - حامیان جبهه پایداری در فضای مجازی