سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

ایران آفتاب

دانش را فراگیرید که فرا گرفتنش، حسنه است. [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 8

خبرگزاری رسا نوشت:
دومین شماره ماهنامه تخصصی فرهنگ عمومی به همت دبیر خانه شورای فرهنگ عمومی منتشر شد. در بخشی از مطلب "درس‌هایی از فتنه" این نشریه به نقل از آیت‌الله مصباح یزدی آمده است:
- باید مواظب باشیم، ببینیم ممکن است از کجا فتنه دیگری در جامعه ما پدید بیاید، و اگر نقطه اصلی ضعف سران فتنه، ضعف دینی شان بود، ضعف اعتقاداتشان به احکام اسلام به خصوص مسأله ولایت فقیه بود، بدانیم اگر فتنه دیگری در این کشور پدید بیاید از همین جا آب می خورد.
- به هر حال پیدایش این فتنه ضایعاتی داشت. یکی از آن ها شهادت عزیزانی بود که یک مویشان بر کاخ فتنه جویان برتری داشت و همه این ها در اثر وجود برخی نقطه‌ضعف‌ها در جامعه ما پدید آمد.
- اگر پیش از آن، ضعف‌هایمان را برطرف کرده بودیم. مجال به فتنه جویان نمی‌دادیم. اگر آنها را بهتر شناسایی کرده بودیم و گاهی برخی‌ها از گوشه و کنار برایشان به به و چه چه نمی‌کردند، این مشکلات هم برای ما پیش نمی آمد. .
- ما هیچ ضمانتی نداریم که این فتنه آخرین فتنه باشد، اگر کسی ضمانتی دارد به ما هم ارائه بدهد ما خیلی خوشحال می شویم، اما احتمال دارد که این فتنه وقت دیگری و چه بسا به صورت خطرناک تری پدید بیاید. این عالم دائما تکرار تاریخ و حوادث است.
= کمی فکر کنیم که اگر این حرکت خودجوش مردمی که به اراده خدا انجام گرفت، نبود چه می شد؟ در یک کلمه، حاصل نزدیک به نیم قرن جهاد، مبارزه، فداکاری و خون هایی که ریخته شد و شهادت هایی که نصیب مردم شد، بر باد می رفت. چیزی از این ها باقی نمی ماند. بلکه اگر کسانی دقت کنند، قضاوت خواهند کرد که از قبل از پیروزی انقلاب بدتر می شد. یعنی پیامد آن فتنه ده ها بار وضع را از وضع زمان شاه بدتر می کرد.
- این اراده الهی بود که مردم با چنین حرکت عظیمی این فتنه عظیم را خاموش ساختند. خداوند به همه کسانی که نقشی در خاموش کردن این فتنه داشتند پاداشی درخور کرم خودش عنایت بفرماید.

 نوشته شده توسط مجید در شنبه 90/10/17 و ساعت 8:15 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 25
بازدید دیروز: 47
مجموع بازدیدها: 396398
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
> دانشجویان حامی جبهه پایداری - حامیان جبهه پایداری در فضای مجازی