سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

ایران آفتاب

مال مایه شهوتهاست . [نهج البلاغه]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 8

براساس اطلاعات منتشر شده، تاکنون حداقل 10 لیست مجزا برای حوزه انتخابیه تهران مطرح گردیده است که از انتخاباتی پرشور و پرماجرا برای تهران خبر می دهد.

به گزارش صریح نیوز، اندک اندک با نزدیک شدن به 12 اسفند، موعد انتخابات مجلس نهم، طیف ها و گروه های سیاسی در تلاشند با شفاف تر کردن مواضع و صف بندی های خود، به ارائه لیستی از هم فکران و هم قطارانشان اقدام کنند.

در این میان ارائه لیست برای حوزه انتخابیه تهران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

براساس اطلاعات منتشر شده، تاکنون حداقل 10 لیست مجزا برای حوزه انتخابیه تهران مطرح گردیده است که از انتخاباتی پرشور و پرماجرا برای تهران خبر می دهد.

در گزارش پیش رو تلاش کردیم خلاصه ای از آخرین آرایش های سیاسی را با تمرکز بر حوزه تهران تحلیل و ارائه نماییم


 

1) «جبهه متحد اصولگرایان» / (8+7 سابق، 6+7 فعلی) / راست سنتی مخالف دولت

  «جبهه متحد اصولگرایان» که با پرچمداری آیت الله مهدوی‌کنی و آیت الله یزدی با عنوان 8+7 قرار بود محور وحدت اصولگرایان باشد، با بروز اختلافات جدی با جبهه پایداری و تصمیم آنان برای ارائه لیست مستقل، عملا به 6+7 تغییر وضعیت داد.

 

   با اعلام قطعی لیست 28 نفره جبهه متحد اصولگرایان مشخص شد که علی مطهری، حمیدرضا کاتوزیان، علی عباسپور تهرانی و ابوالحسن نواب از لیست جبهه متحد اصولگرایان حذف شده اند و نام برخی افراد مانند شهاب الدین صدر، حسین شیخ الاسلام در لیست جایی ندارد .

این لیست در حقیقت به ائتلاف جبهه پیروان خط امام و رهبری با دوقلوهای جمعیت ایثارگران ـ جمعیت رهپویان تبدیل شده و عرصه حضور پررنگ حامیان لاریجانی، قالیباف و طیف راست سنتی است.

 

لیست نهایی جبهه متحد اصولگرایان: 

1- حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد

  2- غلامعلی حداد عادل

  3- حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم

  4- احمد توکلی

5- حجت الاسلام محسن کازرونی

6- محمدرضا باهنر

7- محمدنبی حبیبی

8- علیرضا زاکانی

9- علیرضا مرندی

10- حسین فدایی آشیانی

11- الیاس نادران

12- مهرداد بذرپاش

13- اسماعیل کوثری

14- حسین مظفر

15- حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی

16- مسعود میرکاظمی

17- اسدالله بادامچیان

18- زهره طبیب‌زاده

19- الهام امین‌زاده

20- زهره الهیان

21- لاله افتخاری

22- فاطمه رهبر

23- پرویز سروری

24- مجتبی رحماندوست

25- ابراهیم انصاریان

26- محمود فرشیدی

27- علی اصغر خانی

28- محمد نبی رودکی

29- حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی

30- حمید فرمانی

 

2) «جبهه پایداری انقلاب اسلامی» / جداشدگان از دولت و احمدی نژاد و همفکران آیت الله مصباح یزدی

 

جبهه پایداری با پرچمداری آیت الله مصباح یزدی توسط جداشدگان از دولت و احمدی نژاد که اکنون در مقابل وی ایستاده اند، تشکیل شد.

این گروه با امتناع از حضور در گروه 7+8 (که تبدیل به 6+7 شد) خود را برای حضور مستقل در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی آماده می کند.

براساس اظهارات اعضای این جبهه، باستثنای تهران، لیست شهرستان های جبهه پایداری اشتراک گسترده ای با جبهه متحد خواهد داشت.

 

لیست جبهه پایداری تاکنون:

1ـ غلامعلی‌ حدادعادل

2 ـ حجت‌الاسلام ناصر سقای‌بی‌ریا

3 ـ محمد کوثری

4ـ حجت‌الاسلام قاسم روانبخش

5ـ مسعود میرکاظمی

6ـ حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی

7ـ علی‌اصغر زارعی

8ـ حجت‌الاسلام حمیدرسایی

9ـ حجت‌الاسلام محمود نبویان

10ـ مهدی‌ کوچک‌زاده

11ـ حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان

12ـ فاطمه آلیا

13ـ زهره سادات لاجوردی

14ـ حسن حمیدزاده

15ـ مجتبی رحماندوست

16ـ محمد سلیمانی

17ـ محمدهادی زاهدی وفا

18ـ بیژن نوباوه

19ـ زهره طبیب زاده

20ـ سیدمهدی هاشمی

 

3) «جبهه توحید و عدالت» / حامیان دولت

 

جبهه توحید و عدالت که توسط دانشجویان و طلاب حامی گفتمان انقلاب و دولت اسلامی و با رویکرد حمایت از دولت خدمتگزار تشکیل شده، در حوزه انتخابیه تهران و سایر شهرستان ها، لیست مستقل ارائه می دهد.

جبهه توحید و عدالت در اطلاعیه خود آورده است:

ما جمعی از دانشجویان و طلاب حامی گفتمان عدالتخواهی، فسادستیزی و پایبند به «رویکرد فکری ـ مدیریتی رهبر حکیم و عادل انقلاب اسلامی» هستیم که بر اساس تکلیف الهی و انقلابی خود و با هدف ایجاد رقابتی سالم و انتخاباتی پرشور و دشمن شکن به ارائه لیستی منتخب از میان نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اقدام خواهیم نمود.

 

از آنجا که هیچکدام از لیست های موجود و مطرح، به طور کامل نظر ما را تأمین نکرده و با اشکالات جدی همراه است و متأسفانه لیست جبهه متحد اصولگرایان(7+8 )که بنا بود تجلی وحدت اصولگرایان باشد، به دلیل تعاملات نادرست باندهای قدرت و ثروت به کانونی برای عده ای خاص تبدیل شده و از سوی دیگر، لیست جبهه پایداری نیز دارای برخی اشکالات است، با شناختی عمیق از غالب نامزدهای موجود و برای راهنمایی مردم شریف، دانشجویان و طلاب پایبند به اصول انقلاب اسلامی، امام راحل عظیم الشأن(ره) و شهدای گرانقدر و حمایت از دولت خدمتگزار، نامزدهای مورد حمایت خود را تا روزهای آینده معرفی می نماییم.

 4) « جبهه بصیرت و بیداری اسلامی»/ همفکران شهاب الدین صدر

همچنین پیش بینی می شود شهاب الدین صدر نایب رئیس فعلی مجلس هشتم و برخی همفکرانش نیز لیست دیگری را ارائه کنند اگرچه انتشار لیست مستقل از سوی آنان قطعی نیست و طبیعتا هنوز نامی بر روی آن گذاشته نشده اما برخی خبرها حاکی از ارائه احتمالی این لیست با نام «بصیرت و بیداری اسلامی» است.

جبهه‌ای با 28 تشکل اصولگرا

در حالی که زمزمه‌های تشکیل جبهه بصیرت و بیداری اسلامی بعد از تشکیل فراکسیون بیداری اسلامی در مجلس به ریاست سیدشهاب‌الدین‌صدر شنیده می‌شد، با برگزاری همایش بصیرت و انتخابات، این جبهه نیز به صورت رسمی اعلام موجودیت کرد.

حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری، نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی نیز با اعلام این که جبهه‌ای با این نام بزودی فعالیت خود را آغاز می‌کند، خاطرنشان کرد: «28 تشکل که همگی از لحاظ جهت‌گیری سیاسی اصولگرا هستند، در این جبهه تعریف می‌شوند.» محمدعلی بزرگواری، نماینده کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی نیز تشکیل این جبهه در آستانه انتخابات را در جهت جمع کردن نیروهای اصولگرا و جلوگیری از پراکنده شدن آنها ارزیابی کرد.

شهاب الدین صدر دبیرکل انجمن اسلامی پزشکان نیز با بیان اینکه براساس منشور جامعتین، اصولگرایان باید وحدت را در نظر بگیرند، تصریح کرد: برخی گروههای اصولگرا به اتفاق نظر نرسیده اند و بعید می دانم با یک لیست واحد وارد عرصه انتخابات مجلس نهم شوند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اصولگرایان در حال حاضر مشغول بررسی شرایط و رایزنی های میان گروهی هستند و فعلا تا زمان انتخابات نمی شود روی گمانه زنی ها حساب کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر اصولگرایان برای رسیدن به یک لیست واحد به توافق نرسیدند، لیست ها به سمت جدا شدن پیش می رود و در این شرایط بعید می دانم، اصولگرایان با یک لیست واحد به عرصه انتخابات مجلس نهم وارد شوند.

وی ادامه داد: در شرایطی که گروه های مختلف اصولگرایی به وحدت کامل نرسند می توانند لیست های مختلفی را در انتخابات ارائه کنند که حداکثر اشتراک را با گروه های دیگر اصولگرایی داشته باشد.

(پایان قسمت اول)


 نوشته شده توسط مجید در چهارشنبه 90/11/26 و ساعت 9:30 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 30
بازدید دیروز: 47
مجموع بازدیدها: 396403
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
> دانشجویان حامی جبهه پایداری - حامیان جبهه پایداری در فضای مجازی