سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

ایران آفتاب

هیچ بنده ای در پی دانش جویی نعلین به پا نکرد و کفش نپوشید و جامه برتن ننمود، جز آنکه خداوند گناهانش را در همان درگاه خانه اش آمرزید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 8

گروه سیاسی ایران- همیشه موسم ارائه لیست‌ها که فرا می‌رسد، تازه اختلاف‌نظرها و دیدگاه‌هایی که از اول با عنوان وحدت لاپوشانی شده بود، سر باز می‌کند و نتیجه‌اش بروز و ظهور لیست‌های متعددی می‌شود که هر کدام در آن به دنبال سهم خود هستند. در یک کلام همه رشته‌هایی که برای وحدت زده شده بود، ناگهان پنبه می‌شود، چرا که وحدتی که در آن اصول زیر پا گذاشته ‌شود و رؤسای ستاد انتخاباتی دائما از اغماض‌های متعدد دم بزنند و لابی‌های قدرت و ثروت ‌بشود مبنای آن، نباید سرنوشتی بهتر از چندپاره شدن امروز و ارائه لیست‌های متعدد پیدا کند.
البته این روال در انتخابات مجلس هشتم نیز از سوی برخی از همین افرادی که امروز دم از وحدت می‌­زنند تکرار شده بود و مسبوق به سابقه است. کمتر از 20 روز دیگر به برگزاری انتخابات مجلس نهم باقی مانده است و جبهه متحد به عنوان نخستین گروهی که لیست نهایی خود را منتشر کرد، با انتشار لیستش سبب شد تا زمزمه‌های جدایی و تفرقه درون‌گروهی اصولگرایان زودتر به گوش برسد. هرچند که گفته می‌شود رقابت انتخابات مجلس نهم سه ضلعی خواهد بود، اما تولد جبهه‌ها و ائتلاف‌های جدید، اضلاع متعددی را به‌وجود آورده که دیگر در قاعده هیچ شکل هندسی نمی‌گنجد! ترکیب عجیب و غریبی که احتمالاً در مجلس آینده نیز حضور خواهد داشت و از شکل گیری یک اکثریت مطلق و قدرتمند در صحن بهارستان جلوگیری می‌­کند.
اختلاف در مورد سرلیست
همچنین به نظر می‌آید جبهه متحد نیز حتی در جمع محدود فعلی دچار برخی اختلاف‌نظرها و تشتت‌ها است که این موضوع در اعلام سرلیست تهران آن متبلور شده است. این در حالی است که پیش از این حداد عادل به عنوان سرلیست تهران معرفی شد، اما پس از مدت کوتاهی قطعی بودن این تصمیم نفی گردید. روز گذشته نیز خاموشی نماینده قالیباف در کمیته وحدت از حضور حداد عادل به عنوان سرلیست خبر داد که این اظهار‌نظر بلافاصله توسط روابط عمومی کمیته وحدت تکذیب شد. روابط عمومی جبهه متحد اصولگرایان اعلام سرلیست این جبهه را در برخی سایت‌ها و از قول برخی افراد، تکذیب و اعلام کرد: تنها شورای مرکزی در این خصوص تصمیم می‌گیرد.
تولد جبهه‌های مختلف و لیست‌های متعدد!
اعلام اسامی لیست جبهه متحد کافی بود تا جبهه‌های دیگر اصولگرایی که در این میان احساس می­‌کردند سرشان بی‌کلاه مانده، با تشکیل ضرب‌الاجلی گروه‌های جدید، تلاش کنند سهم خود را همچنان در میدان رقابت حفظ کنند، چرا که جبهه متحد اصولگرایان تنها توانسته بود نظر چهار تشکل رهپویان، جبهه پیروان خط امام و رهبری، جامعه روحانیت مبارز و جمعیت ایثارگران را جلب نماید و بقیه افراد و گروه‌های موجود به این روند اعتراض­‌هایی دارند، هرچند میزان اعتراض­ها و شدت و حدت آن کم و زیاد است. در این خصوص رجانیوز یکی از ارگان‌­های رسانه‌­ای جبهه پایداری می‌نویسد: «فشار سنگین افکار عمومی و استقامت جبهه پایداری! در مخالفت با خواص مردود و ساکتین فتنه، سبب حذف علی مطهری، حمیدرضا کاتوزیان و علی عباسپور تهرانی از لیست جبهه متحد اصولگرایان شد!»
البته عباسپور خود نظری کاملاً متفاوت دارد. وی در این خصوص در گفت و گو با یک نشریه اصلاح طلب می‌گوید: «مخالفت و حذف ما سه نفر به این علت بوده که در برابر رفتارهایی که رنگ و بوی اصولگرایی نداشت محافظه کاری نکردیم چرا که اگر اصول را نادیده بگیریم دیگر اصولگرایی معنی پیدا نمی‌­کند.» محمدرضا باهنر، یکی از اعضای 30 نفره لیست جبهه متحد (شخصی که اعضای جبهه پایداری نبودنش را یکی از شروط سه‌گانه خود برای حضور در کمیته وحدت تعیین کرده بودند) با اشاره به این موضوع می‌گوید: «به اعتقاد بنده مطهری، کاتوزیان و عباسپور نیز از یک جنس نیستند و آنها می‌توانند در لیست جبهه متحد حضور داشته باشند، چرا که این موضوع اشکالی ندارد و ما هم حرکت جدی خلاف اصولگرایی از آنها ندیده‌ایم!» باهنر همچنین به خبرنگاری که درباره حذف منتقدان دولت از لیست جبهه متحد اصولگرایان می‌پرسد، می‌گوید: «منتظر باشید، شاید آنها را هل دادیم و وارد لیست شدند! طرفداران مطهری، کاتوزیان و عباسپور استدلال‌هایی را مطرح می‌کنند که بنده نیز جزو طرفداران آنها هستم و معتقدم که باید آنها در لیست حضور داشته باشند!»

پایان قسمت اول


 نوشته شده توسط مجید در چهارشنبه 90/11/26 و ساعت 10:10 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 47
مجموع بازدیدها: 396388
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
> دانشجویان حامی جبهه پایداری - حامیان جبهه پایداری در فضای مجازی