سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

ایران آفتاب

کسی که در حال جستجوی دانش مرگش در رسد، در حالی خدا را ملاقات می کند که میان او و پیامبران جز درجه پیامبری فاصله ای نباشد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 9

جبهه منتقدان دولت
عدم راهیابی همین افراد به لیست کمیته وحدت کافی بود تا ائتلاف 3 نفره‌ای با عنوان جبهه منتقدان دولت شکل بگیرد تا عده‌ای همچنان در کارزار انتخابات مجلس نهم حضور داشته باشند! اما این جبهه تنها یک روز پس از تشکیل خود از آنجا که احتمال می‌داد این تابلو نتواند نظر افکار عمومی را جلب کند، خبر از تغییر نام داد و عنوان کرد که با نام جبهه «صدای ملت» در عرصه انتخابات حضور خواهد داشت و در این خصوص تاکنون هشت نامزد که عمدتاً از منتقدان دولت هستند را جذب کرده است! البته در همین حین زمزمه­‌هایی از نزدیکی لیست منتقدان دولت به علی لاریجانی نیز به گوش می‌رسید، زیرا اولاً از سویی طبق اخبار، لاریجانی یکی از حامیان سفت و سخت حضور این افراد در لیست کمیته وحدت بوده و از سوی دیگر نسبت به یکه تازی جمعیت رهپویان و ایثارگران در جبهه متحد اصولگرایی انتقادات جدی دارد. این زمزمه‌­ها را البته عباسپور در گفت و گو با ایران اینگونه و به صورت تلویحی تأیید می‌­کند: «ما با آقای لاریجانی در این تفکر که کاندیداهای عقل‌گرا که منافع ملی را در نظر گرفته و با قانون گریزی مبارزه می‌کنند باید در صحنه حضور داشته باشند هم‌عقیده‌ایم. ما حامی دولت هستیم نه تابع دولت و این خصوصیات در جبهه منتقدین دولت با ویژگی‌های آقای لاریجانی هم مطابقت دارد و ایشان نیز می‌توانند در این جبهه قرار گیرند.» خود علی لاریجانی هم که گویا فهرست انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان نتوانسته نظرش را جلب کند، در برنامه تلویزیونی پارک ملت با تأکید بر اینکه «تنوع سلایق به نفع جمهوری اسلامی است» می‌گوید: «تنگ‌نظری در حوزه سیاست مضر است.» وی با اشاره به اینکه تنوع لیست‌ها می‌تواند وجود داشته باشد، افزود: «اصرار بر اینکه همه یک گونه بیندیشند غلط است. لیست‌های متنوع برای کشور خوب است.»
جامعه مدرسین و حضوری مستقل
اما جبهه منتقدان دولت تنها تشکلی نبود که از دل جبهه متحد بیرون آمد. آیت‌الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که پیش از این گفته بود اصولگرایان باید اختلاف سلایق را کنار بگذارند، در آستانه ارائه لیست‌های انتخاباتی می‌گوید: «ما (جامعه مدرسین) در انتخابات کاملاً مستقل عمل می‌کنیم و رأی خود را درباره کاندیداها اعلام می‌کنیم و کاری نداریم که مورد تأیید یا رضایت تشکل خاصی باشد یا نباشد!» همچنین سیداحمد خاتمی، دیگر عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی روزهای گذشته خبر داد که این تشکل روحانی، طی روزهای آینده در بیانیه‌ای نامزدهای خود را برای انتخابات مجلس نهم معرفی می‌کند! این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که جامعه مدرسین از ارکان تشکیل کمیته وحدت اصولگرایان بوده و در کمیته داوری این جبهه، دو نماینده دارد.
تشکلی دیگر به نام جبهه بصیرت و بیداری اسلامی
شهاب‌الدین صدر، نایب رئیس مجلس هشتم که در کمیته 6+5 اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم یکی از نفرات اصلی بود، پس از انتشار لیست جبهه متحد اصولگرایان، جریانی متشکل از 25 تشکل اصولگرا را تشکیل داد! جبهه بصیرت و بیداری اسلامی در روز اعلام موجودیت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «با استعانت از خداوند متعال، وارد عرصه انتخابات شده و امید داریم با حمایت مردم فهیم، بزرگوار و همیشه در صحنه، منت‌دار مردم در نهمین مجلس شورای اسلامی باشیم.» اخبار از نهایی شدن لیست این جبهه در تهران و برخی شهر­های دیگر حکایت دارد.

فعالیت جبهه بصیرت و بیداری اسلامی البته در شرایطی به پیش می‌رود که منابع خبری روز گذشته از رد‌صلاحیت شهاب‌الدین صدر دبیرکل این جبهه خبر داده‌اند که بلافاصله توسط دفتر وی تکذیب شد. اقدامات صدر در هفته‌­های اخیر البته هم مورد طعن و کنایه لاریجانی قرار گرفت و هم اعتراض برخی چهره‌­های کمیته وحدت را برانگیخت. مسئول کمیته بانوان جبهه متحد اصولگرایان در همین زمینه به گفت: «با کسانی که در لیست جبهه متحد نیامده‌اند و در جرگه اصولگرایان نیستند اختلافات مبنایی نداریم اما اختلاف‌نظر و سلیقه وجود دارد.» زهره الهیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره تشکیل ائتلاف‌ها و جبهه‌های جدید در میان اصولگرایان اظهار کرد: «دوستانی که مسیر خود را از جریان اصولگرایی جدا می‌کنند باید بدانند که پخش شدن آرا به صلاح جریان اصولگرایی نیست.» وی درباره تشکیل جبهه بصیرت و بیداری اسلامی از سوی سیدشهاب‌الدین صدر نیز گفت: «آقای دکتر صدر اعلام می‌کنند که به وحدت فکر می‌کنند اما باید در عمل هم شاهد باشیم که به وحدت پایبندند.»

پایان قسمت دوم


 نوشته شده توسط مجید در چهارشنبه 90/11/26 و ساعت 10:12 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 31
مجموع بازدیدها: 396412
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
> دانشجویان حامی جبهه پایداری - حامیان جبهه پایداری در فضای مجازی