سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

ایران آفتاب

تفکّر مایه زندگانی دل بیناست . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 23

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجنبی ذوالنور دوشنبه شب در نشست بصیرت که در مسجد اهل بیت(ع) قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: برخی افراد بصیرت را چشم می‌دانند و برخی‌ها بصیرت را یک تخصص می‌دانند و این در حالی است که هیچ یک از این معانی برای بصیرت درست نیست

وی با بیان اینکه امروز برای دنیا بسیار سنگین است که ایران پیشرفت کند، ادامه داد: آنها می‌دانند که وقتی شما برای فرستادن ماهواره امید به فضا ماهواره‌بر سفیر را ساخته‌اید، یعنی به قدرت بالستیک تبدیل شده‌اید و آنها می‌دانند که اگر بخت خود را امتحان کنند و موشکی به سمت ایران پرتاب کنند، هنوز در حالی که گرد و خاک موشک آنها در هوا وجود دارد، گرد و خاک موشک‌های ایرانی از قلب تلاویو بلند می‌شود. 
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه برخی افراد تک بعدی هستند، اظهار داشت: ریزش یک امر طبیعی است که البته انقلاب رویش‌های بسیاری داشته است، انقلاب در زمان فتنه بصیرت خاص خود را می‌طلبد که ممکن است نخبگان در آن قفل کنند، ما نباید به افراد دل ببندیم بلکه باید به ملاک‌ها توسل کنیم، اگر کسی با معیار و مبنا حرکت کرد دچار لغزش نمی‌شود. 
وی گفت: بسیاری از ما ولایت را نفهمیدیم و شخص «ولی» را در حد یک وکیل می‌دانیم، اگر افراد معنی «ولی» را می‌دانستند، قائم مقام رهبری تعیین نمی‌کردند، اگر ما مبانی فقها در ارتباط با ولایت را به جامعه منتقل کنیم، نسل جوان مقاله‌های کسی که دریوزگی غرب را می‌کند را به سطل زباله می‌اندازد و هرکسی با سالوسی نمی‌تواند از نسل جوان ما استفاده کند. 
ذوالنور ادامه داد: اگر امروز دشمن از میدان فتنه استفاده می‌کند به دلیل این است که ما بسترها و لوازم جنگ نرم را برای مردم تبیین نکرده‌ایم، همه ما از خواصیم ولی به وظیفه خود به خوبی عمل نکرده‌ایم. 
وی اضافه کرد: جریانات مقابل ما تشکیلاتی عمل می‌کنند، آنها کشته‌سازی می‌کنند، ولی ما نتوانستیم از شهدای خود به درستی استفاده کنیم. 
ذوالنور ادامه داد: اگر برخی خواص به درستی موضع نگرفته‌اند به دلیل چند روز انتخابات نیست، آقای کروبی در اواخر دولت خاتمی در یک مراسمی اعلام کرد که انقلاب از قم شروع شد و پیروز شد و ما اصلاح‌طلبان نیز باید از قم آغاز کنیم، امروز تکلیف بسیاری از مسائل آینده روشن می‌شود. 
وی با بیان اینکه دشمنان ابزارهای بسیاری در دست دارند، گفت: آنها از اینترنت به خوبی استفاده می‌کنند و فیس‌بوکی که در زمان انتخابات در دست این آقایان بود، رئیسش یک یهودی است. 
وی تصریح کرد: ما نتوانستیم از عقبه‌ها خوب استفاده کنیم و نتوانستیم رهبری و زندگی رهبری را به نسل جوان بشناسانیم


 نوشته شده توسط مجید در پنج شنبه 89/5/21 و ساعت 3:48 عصر | نظرات دیگران()

برخی از نمایندگان مجلس پس از دیدار با رهبر انقلاب، از فتنه جدیدی که ایشان هشدار داده اند خبر دادند.مرتضی نبوی مدتی بعد، از فتنه ای خبر داد که با محور شاخه انحرافی از اصولگرایان شکل می گیرد.اخیرا آیت الله مصباح یزدی نیز به فتنه جدید اشاره کرده است.عسگراولادی نیز دیروز گفت که آمریکا حاضر است بر روی این فتنه جدید سرمایه گذاری کند.

در همین رابطه حمید رسائی نماینده اصولگرا و حامی دولت نیز معتقد است که فتنه جدیدی در حال شکل گیری است.وی همچنین اظهار داشت که آیت الله مصباح یزدی در ابتدای دولت نهم از این فتنه خبر داده است.فتنه ای که بدست نزدیکان احمدی نژاد شکل می گیرد.

 حمید رسائی که با هفته نامه یالثارات گفت وگو می کرد به ماجرای فتنه و مشائی پرداخت.رسائی در این مصاحبه تلویحاً به ارتباط راس فتنه انتخابات با مشائی نیز اشاره می کند.بخش های مهم مصاحبه وی، بصورت خلاصه از پیش رویتان می گذرد.

* آقا اصلا نسبت به سران فتنه هیچ دغدغه‌ای ندارند. جالب بود،در دیداری که با ایشان داشتیم، تعبیر ایشان این بود که سران فتنه همیشه دم دست هستند و محاکمه آنها برای نظام کاری ندارد و این اتفاق هم می‌افتد اما مهم تر از محاکمه این افراد، خشکاندن ریشه این فتنه است؛ کما اینکه به تعبیر ایشان اگر ریشه فتنه 18 تیر سال 78 در ده سال پیش خشکانده شده بود امروز شاهد فتنه جدید سال 88 نبودیم. 

*ما الان در مجلس فراکسیون اکثریت را از اصولگرایان می‌دانیم در حالی که جامعه چنین حسی را ندارد، یعنی تنش‌ها و صداهایی که از این مجلس با اکثریت اصولگرا بیرون می‌آید، مورد انتقاد و اعتراض بدنه جریان اصولگرایی در جامعه است. خب یک جای کار می‌لنگد، در حقیقت این اکثریت اصولگرا توسط اقلیت اصلاح صلب در حال مدیریت است تا جایی که ما نمی‌دانیم در مصوبات مهم چه اتفاق می‌افتد... 

* در کنار برخی ویژگی‌های مثبت بالاخره دولت و رییس آن هم از اشکالاتی برخوردارند. مواضع ما مانند گلایه از رییس مجلس در دیدار اخیر ما در محضر رهبری، نوعی درد دل بود. ما از نوع تعامل دولت با مراجع و علما انتقاد داشتیم. از رابطه رمزآلود دکتر با مشایی و حمایت ویژه از یک نفر که هزینه‌های زیادی را به خدمات دولت وارد کرده و هزینه ساز شده گلایه داشتیم. از نحوه برخورد آقای احمدی نژاد با برخی از وزرای انقلابی و کاری مانند صفار هرندی و برخی دیگر انتقاد کردیم، جنس انتقادات عمدتاً در این راستا بود. 

* ما انتقادات صریحی از دولت داریم ولی می‌دانیم که طرح عمومی آن باعث می‌شود تا آن را بهانه کنند برای تخریب خدمات انقلابی دولت... 

*جریان اصلاحات در آن سالها به این نتیجه رسید که مردم اگر بین دین داری و بی دینی قرار بگیرند، دین داری را انتخاب می‌کنند ولی همین مردم در انتخاب بین دین سخت و دین آسان، دین آسان را همراهی می‌کنند. برای همین در آن سال‌ها جریان رسانه‌ای و جنگ روانی اینها تلاش کرد تا رهبری و نهادهای وابسته به رهبری را متولی دین سخت معرفی کند و جریان خودشان را متولی دین آسان. حتی برای تکمیل این پروژه مرجع تراشی کردند و شخصی مثل صانعی را با فتاوای شاذ مطرح کردند.
البته در نهایت مردم با خط دهی رهبری انقلاب و بصیرتی که توسط عمارهای رهبری ایجاد شده به این نتیجه رسیدند که این تخییر انتخاب بین دین آسان و دین سخت نیست، بلکه موضوع دین داری و بی دینی است. 

*در فتنه اخیر ما شاهد همگرایی اصولگرایانی با اصلاح طلبان شدیم که ده سال قبل در صف مبارزه با دوم خرداد بودند. اصلا بعضی از آنها جزو سرداران مبارزه با انحراف دوم خرداد بودند ولی در انتخابات دهم با همانها در یک جبهه ایستادند

* من نقطه اشتراک تمام  فتنه‌ها را تردید در ولایت فقیه می‌بینم. یعنی همواره شما شاهد حضور خواصی در راس و حاشیه‌های جریان فتنه هستید که با واکاوی رفتار سیاسی آنها می‌بینید نتوانسته اند موضوع ولایت فقیه و جایگاه آن و نسبت خودشان با این جایگاه را تبیین کنند. 

*در آینده هم  فتنه‌ای جدید ظهور می‌کند با رنگ و لعابی دینی تر که تشخیص در آن فتنه مشکل تر از موارد قبل می‌شود و البته صیقل یافتگی جامعه نیز بیشتر می‌شود. 

*به نظرم احمدی نژاد به دلیل سلامت و اخلاصی که دارد نباید در صف مقابله با ولایت دنبال او بگردیم. به نظرم در آینده برخی از این وصله‌های ناموزون جدا می‌شوند و ورق برمی گردد. اتهام مقابله با ولایت فقیه وصله ناچسبی به دکتر احمدی نژاد است هر چند انتقادات دیگری به ایشان وارد است. 

*من احمدی نژاد را یک ملاک و شاخص نمی دانم. احمدی نژاد فرمانده خوبی در لشکر سربازان ولایت است اما نقطه نهایی اتکای ما در دوره غیبت که نیست تا او را شاخص بدانیم. 

*بنده به مشایی انتقاد دارم و مواضع او را در یادداشت‌هایی که در سایتم موجود است نقد و تحلیل کرده‌ام اما به نظرم بزرگ کردن مشایی تا این اندازه هم درست نیست. مشایی یک آدم معمولی است با مطالعات دینی و البته فردی استاد ندیده به همین دلیل شما اعوجاج‌هایی را در تفکراتش می‌بینید که در برخی موارد به دلیل بیان نارس و همراه با شیک گویی غلط آقای مشایی، برداشت نوعی التقاط هم از بیاناتش می‌شود نمونه‌اش همین نظر ترویج مکتب ایران به جای مکتب اسلام! 

*  آقای مشایی می‌خواهد حرف نو بزند برای همین دائما اصطلاح خلق می‌کند، اما بعد مجبور است بدود دنبال همین اصطلاحاتی که خلق کرده تا از آنها برداشت دیگری نشود! خب کدام عاقلی این کار را می‌کند؟ از طرفی به عقیده من چون اطلاعات دینی دارد، نظرات خودش را مبتنی بر دین می‌داند و هر نظری می‌دهد می‌گوید این عین قرآن است! 

* من شاید از صریح‌ترین منتقدان آقای مشایی هستم و بارها به او گفته‌ام که اگر ولایت‌پذیر هستی به توصیه آقا عمل کن که به شما گفت «اتقوا مواضع التهم» ولی ایشان همواره سعی می‌کند در موضع تهمت خودش را قرار دهد و همین هم به ما هزینه وارد می‌کند. به اضافه این که برخی سئوالاتم درباره او و رفتارهای جریان فتنه نسبت به او برایم حل نشده است.مثلا  در دوره انتخابات دهم یک سی‌دی بین مردم توزیع شد با نام 90 سیاسی. این سی‌دی ملغمه‌ای بود از راست و دروغ که سعی کرده بود به اشکالات و نقطه ضعف‌های آقای احمدی‌نژاد بپردازد. شما در 90 سیاسی هر موضوعی را الا یک موضوع و آن هم موضوع مشایی! در 90 سیاسی به همه چیز پرداخته شده بود الا موضوع مشایی در حالی که نسبت به این موضوع حساسیت بالایی در جامعه وجود داشت و طرح و یادآوری آن می‌توانست برای جریان فتنه ثمر داشته باشد. 

*نمی‌توانم باور کنم که جریان مخالف دولت همه همت خود را برای تخریب احمدی‌نژاد در 90 سیاسی به کار گرفت اما شخص مورد نظرمان را ندید و یادش رفت!؟ این در حالی است که این آقا اکنون نقش مؤثری را در عزل و نصب‌ها بازی می‌کند و عمدتا کسانی که با توصیه او نصب می‌شوند از حاشیه‌هایی برخوردارند! همین که ما می‌بینیم برخی از معاونین وی در دوره میراث فرهنگی رابطه محکمی با دانشگاه آزاد دارند در حالی که مدیریت آن سایه احمدی نژاد را با تیر می‌زند! 

* ما مشایی را در دوره دوم خرداد ندیدیم، هیچ تحرکی، تلاشی و هیچ اثری، حداقل من که با بسیاری از فعالان جبهه ولایی آن دوره ارتباط داشتم، اسم مشایی را هم نشنیدم، آن وقت امروز که می‌بینم آقای مشایی نسبت به حاج حسین شریعتمداری تعرض می‌کند و او را کسی می‌داند که در آینده معلوم می‌شود که از ابتدا با جریان اصولگرایی نبوده، برایم شنیدن این حرف سخت خواهد بود! حاج حسین شریعتمداری با این سابقه دیروز و عمار بودن امروز کجا، مشایی با این سابقه پر ابهام دیروز و علامت سوال‌های امروز کجا!؟ 

*  از همان ابتدا که حرف‌های چندپهلوی دینی می‌زد نسبت به مواضع ایشان علامت سئوال داشتیم اما بد نیست بدانید یک سال بعد از تشکیل دولت نهم، آیت‌الله مصباح از بحران آفرینی مشایی برای جریان عدالت طلبی و احمدی‌نژاد خبر داد و ما را هوشیار کرد و برای ما به تجربه ثابت شده حساسیت‌های آیت‌الله مصباح نسبت به یک نفر مانند حساسیت یک پزشک نسبت به یک بیماری است که جامعه علائم آن را نمی‌فهمد اما آن پزشک تشخیص می‌دهد. شما دقت کنید مشایی هر وقت آبی ریخته در جوب دشمنان احمدی نژاد ریخته... 

*پاسخ رسائی به این سوال که "چرا مشائی همیشه مورد حمایت احمدی نژاد است؟": چون حبّ الشیء یعمی و یصم! مگر شهید رجایی به کشمیری تا حد اقامه نماز جماعت اعتقاد نداشت؟ به همین دلیل هم ما بین احمدی نژاد و مشایی تفکیک می‌کنیم، شاید در مواقعی باعث رنجش احمدی نژاد هم شود اما چه کنیم نگاه ما به ایشان مطلق نیست. 

*  به نظرم آقای احمدی نژاد در مواردی در خصوص مثال‌هایی که می‌زند دقت نمی‌کند، در مصاحبه مربوط به حجاب هم این بی دقتی صورت گرفت. اخیرا در ملاقاتی که با رییس جمهور داشتیم در خصوص این موارد هم بحث کردیم. ایشان هم پذیرفت که در ادبیات و مثال‌هایی که می‌زند تجدید نظر کند.


 نوشته شده توسط مجید در پنج شنبه 89/5/21 و ساعت 3:41 عصر | نظرات دیگران()



 نوشته شده توسط مجید در پنج شنبه 89/5/21 و ساعت 3:37 عصر | نظرات دیگران()

به گزارش خبرنگار سیاسی «شبکه خبر دانشجو»، جریان فتنه قصد دارد با برپایی میتینگ های سیاسی تحت پوشش مراسم های ویژه ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف تهران، بستری برای ارتباط مجدد سران فتنه با بازمانده بدنه اجتماعی خود بوجود آورد.

براساس این گزارش، یکی از مهمترین این برنامه ها قرار است هرشب در حسینیه دارالزهرای ولنجک متعلق به علی اکبر محتشمی پور برگزار شود.

قرار است این برنامه با سخنرانی و یا حداقل حضور عوامل اصلی فتنه برگزار شود.

همچنین برخی اعضای مجمع روحانیون قرار است با برپایی مراسم های ویژه در مساجد تحت مدیریت خود در سطح شهر تهران، امکان حضور عوامل فتنه و ارتباط آنها با قشر مذهبی، بویژه جوانان را فراهم کنند.

این گزارش حاکیست، جریان مزبور همچنین تلاش دارد مراسم افطاری خانواده های زندانیان سیاسی را در مقابل زندان اوین برگزار کند.

حضور مکرر در منزل زندانیان سیاسی و شرکت عوامل فتنه در مراسم افطاری خانواده های زندانیان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

گفته می شود مجمع روحانیون مبارز بعنوان محور این برنامه ریزی، اخیرا جلساتی را با حضور برخی سران فتنه برگزار کرده است.

هدف از اینگونه طراحی ها، پیوند دوباره سران فتنه و حلقه های واسط این جریان با بازمانده بدنه اجتماعی خود و همچنین زمینه سازی برای حضور و حاشیه سازی سبزها در راهپیمایی روز قدس عنوان شده است.

این درحالیست که حضور ساختارشکنانه طرفداران موسوی و کروبی در راهپیمایی روز قدس سال گذشته که با اقدامات قانون شکنانه و خلاف شرع همراه بود، موجبات آشکارشدن چهره واقعی این جریان ضدانقلابی و ضدخط امامی را فراهم کرد، تا جائی که به اعتراف صریح چهره های منسوب به همین جریان، پس از اتفاقات روز قدس سال 88، از بدنه اجتماعی جنبش سبز، چیزی جز اندکی ضدانقلاب و و اغتشاشگر و سلطنت طلب نمانده است.

جریان فتنه با برگزاری جلسات محفلی در پوشش مراسمات مذهبی شبهای رمضان، قصد دارد ضمن سازماندهی و انسجام باقیمانده بدنه اجتماعی خود، آنها را برای حضور و حاشیه سازی در راهپیمایی روز قدس آماده کند


 نوشته شده توسط مجید در پنج شنبه 89/5/21 و ساعت 3:36 عصر | نظرات دیگران()

برخی کارشناسان معتقدند خطیب جمعه این هفته تهران به جنجال اصلاح طلبان درباره کمک میلیاردی دشمنان به فتنه گران پاسخ خواهد داد.
به گزارش  ایسنا، در این مراسم که از ساعت 11:50 با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط قاری ممتاز، سیدمحمد موسوی در دانشگاه تهران آغاز می‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد به مناسبت هفته جهانی مساجد و سپس آیت‌الله موحدی کرمانی عضو مجلس خبرگان پیرامون اخلاق در اسلام و فضیلت ماه مبارک رمضان پیش از خطبه‌ها سخنرانی خواهند کرد.

آیت الله جنتی چندی پیش در نماز جمعه تهران از وجود اسنادی درباره کمک میلیاردی دشمنان به سران فتنه خبر داد که اصلاح طلبان در این زمینه جنجال فراوانی به پا کرده اند و احتمال می رود آیت الله جنتی در ناز جمعه این هفته اظهارات خود را در این زمینه تکمیل تر کرده یا به ادعاهای انکاری فتنه گران پاسخ دهد


 نوشته شده توسط مجید در پنج شنبه 89/5/21 و ساعت 3:25 عصر | نظرات دیگران()

به گزارش "تابناک"، روزنامه "السیاسه" چاپ کویت که تیتر خبر خود را "ارسال 209 موشک پاتریوت به کویت برای مقابله با تهدید ایران" تنظیم کرده می افزاید: کویت به این جنگ فزارها نیاز دارد تا توان دفاعی خود در برابر تهدیدهای منطقه را افزایش دهد!!

این جنگ افزارها از سری MEM104E بوده و توان نابودی موشک های هوا - زمین از سطح زمین را دارد.

پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد: اگر کنگره آمریکا موافقت خود را با قرارداد 900 میلیون دلاری فروش اسلحه به کویت تایید کند کویت تا 3 سال آینده در بالاترین توان نظامی به سرخواهد برد و قدرت خواهد داشت که علاوه بر حمایت از تمامیت ارضی خود به عنوان نیروی پشتیبان قدرت های بزرگ نیز در منطقه نقش ایفا کند.

"السیاسه" همچنین اظهار نظر "کنت کاتسمان" کارشناس مرکز تحقیقات کنگره آمریکا را نیز منتشر کرده است که می گوید: ارسال سلاح به خاورمیانه به سیاست جدید راهبردی آمریکا در خاورمیانه تبدیل شده است و به نظر می رسد ایالات متحده سعی می کند تا با فراخوان نیروهای خود از خاورمیانه ، سلاح را جایگزین آنها کند.

"کاتسمان " ارسال سلاح به کویت را به طور مشخص برای تقویت جبهه نظامی آمریکا برای مقابله احتمالی باحمله ایران هسته ای دانست.

البته السیاسه و همچنین مقامات آمریکایی مشخص نکرده اند که کویت این حجم از سلاح و تجهیزات را با چه توان نیروی انسانی می خواهد مورد استفاده قرار دهد. جدای از این موضوع، مشخص نیست چرا جریانی سیاسی در کویت علاقمند است خطر حمله ایران به اعراب را فوری و بزرگ نشان دهد در صورتی که چنین اندیشه ای در هیچ یک از جریان های درون حاکمیتی ایران وجود ندارد. البته فارغ از همه اینها تجربه حمله عراق به کویت نشان داد که بهتر است کویتی ها، به جای تمرکز بر مسائل نظامی باید با تقویت پیوندهای منطقه ای خطرات احتمالی متوجه خود را کاهش دهند.
 نوشته شده توسط مجید در پنج شنبه 89/5/21 و ساعت 3:20 عصر | نظرات دیگران()

حجت الاسلام علیرضا مهدیان مسئول روابط عمومی جامعه وعاظ تهران در گفتگو با  فارس :با اشاره به سخنرانی حجت‌الاسلام رازینی در جلسه شب گذشته جامعه وعاظ ، گفت که معاون حقوقی و توسعه قضایی قوه قضائیه در پاسخ به سوال روحانیون جامعه وعاظ در خصوص محاکمه سران فتنه، اعلام کرده است پرونده سران فتنه تحت کنترل دقیق قوه قضائیه است و پیگیری و تصمیم گیری در این خصوص بر اساس مصالح کلی نظام صورت خواهد گرفت.
وی افزود: معاون حقوقی و توسعه قضایی قوه قضائیه همچنین گفت که به برکت ولایت فقیه در کشور و انتصاب رئیس قوه قضائیه از سوی ولی‌فقیه، این قوه برخلاف بسیاری از کشورها از استقلال کامل برخوردار است


 نوشته شده توسط مجید در سه شنبه 89/5/19 و ساعت 7:49 عصر | نظرات دیگران()

آیت الله مصباح یزدی تاکید کرد: افرادی که بی شرمانه مکتب ایران را به جای مکتب اسلام معرفی می کنند، خودی نبوده بلکه غیر خودی اند؛ ما با کسی عقد اخوت نبسته ایم و از کسی حمایت می کنیم که حامی اسلام و تابع رهبری باشد.
به گزارش رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، امروز در جمع فرماندهان و مسؤولان نیروی زمینی، بنیاد تعاون، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و هوا فضای سپاه، خط امام را خط واقعی اسلام برشمرد و گفت: باید نسبت به مبانی نظام و اصول خط امام که خط واقعی اسلام است شناخت داشته باشیم و مواظب باشیم که خط ایشان که همان روح اسلام است لطمه نخورد.
آیت الله مصباح یزدی با اشاره به برخی اظهار نظرها افزود: کسانی که بی شرمانه مکتب ایران را به جای مکتب اسلام معرفی می کنند،خودی نبوده بلکه غیر خودی اند و باید حواسمان جمع باشد.
وی خاطرنشان کرد: شما که ادعای خط امام می کنید، امام راحل در کدام سخنرانی خود از اسلام ده بارسخن نگفت و از ایران نام برد؛ ما که پیرو او هستیم باید همان روش را ادامه دهیم.
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه آنچه به ما عزت بخشیده، اسلام است، تصریح کرد: ایران در زمان رژیم پهلوی هم بود، آنها طرفدار ناسیونالیسم و ملی گرایی مثبت بودند؛ حالا ما باید همان شعارها را زنده کنیم؟ پس اسلام و انقلاب چه شد؟
عضو مجلس خبرگان رهبری به فتنه بعد از انتخابات سال گذشته اشاره کرد و اذعان داشت: باید سالها بگذرد تا معلوم شود که چه خطری برای اسلام و ایران بود و خداوند چگونه این خطر را از سر اسلام و ملت ایران رفع کرد.
وی با بیان اینکه نباید بگوییم فتنه تمام شده است اظهارداشتند: هنوز کسانی در سایت های شان می نویسند، که حکومت امام ،حکومت دیکتاتوری بود و ما طرفدار پلورالیسم سیاسی هستیم .
این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: صریحا می گویند ما به جای جمهوری اسلامی؛ جمهوری ایرانی می خواهیم.
آیت الله مصباح یزدی گفت: امروز آن فتنه تمام شده، فردا نوبت فتنه دیگر و آزمایشی جدید در کلاس های بالاتر است ،نباید خیال کنیم کسی که چند روزی برای اسلام و کشور زحمت کشید تضمین شده است، باید تا آخر پشت سر رهبری باشیم تا منحرف نشویم.
وی محور انقلاب اسلامی را ولایت فقیه دانست و افزود: همه دنیا حکومت ما را به عنوان ولایت فقیه می شناسند و همه موفقیت ها به خاطر آن است، هرکس با این نظام مخالفت کند هدفش تضعیف ولایت فقیه است.
رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه یک بعد جریانات فتنه، نظری ، فکری و عقیدتی است خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهیم در مقابل فتنه های آینده آماده باشیم باید افکار خود را قوی کنیم که محور آن ولایت فقیه است.
آیت الله مصباح یزدی گفت: باید مواظب باشیم که نفوذ ها در نیروها اثر نکند تا زاویه ای در دورن نظام باز نشود


 نوشته شده توسط مجید در سه شنبه 89/5/19 و ساعت 7:37 عصر | نظرات دیگران()

وزیر اطلاعات در ادامه با اشاره به تهدیدات پیش‌روی نظام جمهوری اسلامی در طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب، اظهار داشت: طی 25 سال گذشته تاکنون بیش از 80 مؤسسه، بنیاد و انجمن در موضوع جنگ نرم علیه کشورمان در غرب شکل گرفته است که بودجه تأمین شده برای این مؤسسات در هر سال حدود دو میلیارد دلار بوده است.

وی افزود: در سال گذشته نیز بیش از 17 میلیارد دلار برای مقابله با جمهوری اسلامی به ویژه در جریان فتنه پس از انتخابات هزینه شده است که البته این ارقام هزینه آشکار مقابله با جمهوری اسلامی است و هزینه‌هایی نیز به طور پنهان توسط سرویس‌های مخفی انجام می‌شود.

اسناد قابل توجه برای سرمایه‌گذاری توسط دشمن بر روی آموزش و پرورش
----------------------------------------------------------------------------------------


حجت‌الاسلام مصلحی تصریح کرد: یک تشکل ضدانقلابی با سوء استفاده از اسم معلمان، حرکت‌هایی را علیه نظام اسلامی انجام می‌دهد که تنها در یک مقطع بیش از 315 هزار دلار از سوی دشمنان به دست آورده است بنابراین مجموعه اسناد نشان می‌دهد که تمرکز استکبار در جنگ نرم بر روی آموزش و پرورش به ویژه دانش‌آموزان است.

راه‌اندازی مهدکودک و مدارس غیرانتفاعی توسط بهائیت
-----------------------------------------------------------------


وزیر اطلاعات با اشاره به فرقه‌های مختلفی که با پشتیبانی رژیم صهیونیستی علیه انقلاب و نظام اسلامی فعالیت می‌کنند هشدار داد: یکی از این فرقه‌ها، بهائیت است که با راه‌اندازی مدارس غیرانتفاعی و مهدکودک در برخی مناطق به دنبال تاثیرگذاری بر نسل آینده است.

حجت‌الاسلام مصلحی انجمن حجتیه را یکی دیگر از مجموعه‌های فعال در جریان فتنه عنوان کرد و افزود: طبق اسناد موجود این گروه در فتنه سال گذشته همراهی قابل ملاحظه‌ای با طراحی‌های پیچیده استکبار داشته‌اند و با گفتمان سکولاریستی خود و با اقداماتی نظیر مقایسه روایت امام صادق «علیه‌السلام» درباره شطرنج و مقایسه آن با فتوای امام راحل در این رابطه و عدم اشاره به موضوع اجتهاد و مقتضیات زمان، به دنبال تأثیرگذاری بر ذهن دانش‌آموزان بوده‌اند.

وی در ادامه به مهمترین محورهای برنامه‌های دشمن برای مقابله با نظام اسلامی از طریق آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: پخش برنامه‌های ماهواره‌ای در زمینه‌های سیاسی و فرهنگی به ویژه در رابطه با چالش‌های آموزش و پرورش، توزیع کتب انحرافی به صورت بسته‌بندی شده در مدارس، ارسال محموله‌های پستی حاوی سی‌دی‌های مبتذل برای معلمان، دامن زدن به مسائل قومی و قبیله‌ای به ویژه در مناطق مرزی ترویج بی‌حجابی و بدحجابی در میان دانش‌آموزان، سرمایه‌گذاری بر روی مدارس غیرانتفاعی و آموزشگاه‌های آزاد و توجه به معلمان اعزامی به خارج از کشور از جمله این اقدامات است.

جزوه‌های دستورالعمل مقابله با نظام در دفتر یکی از آقازاده‌ها
--------------------------------------------------------------------------


وزیر اطلاعات با اشاره به فتنه سال گذشته و تلاش فتنه‌گران برای سوء استفاده از نام و خط امام (ره) برای رسیدن به اهداف خود، اظهار داشت: طبق اسناد و اطلاعات به دست آمده این افراد به مقوله‌ای با عنوان راه امام (ره) یا ولایت فقیه هیچ‌گونه اعتقادی نداشته‌اند و حرکت‌های گذشته آنان در راستای حذف ولایت فقیه بوده است.

وی در همین رابطه تصریح کرد: در جریان بازداشت یکی از آقازاده‌های فعال در جریان فتنه، جزوه‌ای در دفتر وی به دست آمد که حاوی اقدامات مرحله به مرحله آنها برای مقابله با نظام بوده است و نکته جالب توجه اینکه در این جزوه از اسامی برخی مراجع و روحانیون به صورت ابزاری، بهره گرفته شده بود و نهایتا با یک راهنمایی حکیمانه به این نتیجه رسیدیم که ادبیات این جزوه‌ها همان ادبیات حزب توده است.

وزیر اطلاعات ادامه داد: علی‌رغم تلاش و تصور فتنه‌گران مبنی بر سکولار و غرب‌باور بودن دانشگاهیان زمانی که دستشان برای دانشجویان و اساتید رو شد این قشر فرهیخته به آنها پشت کردند و البته یکی از سران فتنه بر لزوم وارد کردن آموزش و پرورش، بانوان و کسبه به میدان فتنه تأکید کرده بود.

وی با یادآوری استفاده جریان استکبار از شبکه مجازی و اینترنت برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: در گزارشی که اوباما به کنگره آمریکا ارائه کرده است سه بار به این موضوع اشاره شده است که به دلیل هوشیاری سیستم اطلاعاتی ایران نتوانسته‌ایم با استفاده از شبکه مجازی به اهداف خود در ایران برسیم.

حجت‌السلام مصلحی با بیان اینکه فتنه پس از انتخابات یک طراحی پیچیده بوده است، اظهار داشت: اگر کسی فکر می‌کند که این فتنه یک دعوای انتخاباتی بوده است به شدت در اشتباه است به گونه‌ای که این حادثه حاصل چندین سال حرکت و برنامه‌ریزی بود.

وزیر اطلاعات با اشاره به حجم قابل ملاحظه دانشجویان بورسیه اعزامی به خارج از کشور در وزارت علوم آخرین دوره اصلاحات،‌ گفت: بخشی از آنها عامل سرویس‌های اطلاعاتی دشمن شده‌اند که با بررسی اسناد موجود احساس می‌شود این افراد برای همین منظور و به بهانه ادامه تحصیل به آن کشورها فرستاده شده‌ بوده‌اند.

رمزگشایی از ایمیل‌های دشمن توسط سربازان گمنام امام زمان «عج» در 48 ساعت
---------------------------------------------------------------------------------------------------


وی ادامه داد: در جریان رصد ایمیل‌های فتنه‌گران و سرگروه‌های آنان به محض اینکه احساس خطر کردند، در عرض 24 ساعت تمام میل‌هایشان توسط سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) و موساد کد و رمزگزاری شد اما با تلاش مخلصانه سربازان گمنام امام زمان «عج» در عرض 48 ساعت تمامی آنها رمزگشایی شد که این حرکت ضربه سنگینی برای دشمنان بود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه سیستم آموزش و پرورش کشور آمریکا از روز اول در اختیار صهیونیست‌ها بوده و هیچ‌ مجموعه‌ای اجازه نفوذ در این سیستم را نداشته است، گفت: این موضوع برای ما هشدار دهنده است و باید توجه کرد که وزارت اطلاعات در راستای مقابله با جنگ نرم، نیازمند همراهی اهالی آموزش و پرورش است.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما در این عرصه اطلاع‌رسانی به فرهنگیان و دانش‌آموزان نسبت به توطئه‌ها و تهدیدات است و وظیفه فرهنگیان نیز این است که حرکت‌های مشکوک در مجموعه آموزش و پرورش را سریع به سربازان گمنام امام زمان (عج) اطلاع دهند


 نوشته شده توسط مجید در سه شنبه 89/5/19 و ساعت 7:33 عصر | نظرات دیگران()

اخبار بدست آمده از کشمکش های فراوان و بهم ریختگی داخلی جریان فتنه حکایت دارد.
به گزارش«جوان آنلاین»،مجموعه اختلافات میان سران فتنه بویژه کروبی و خاتمی و نیز انتقادات شدید میرحسین و همسرش از خاتمی موجب شده که این جریان مجموعه اعتراضاتی را برای پایان دادن به این کشمکش های درونی شاهد باشد.
از دیگر سو، شدت از هم گسیختگی درمیان فتنه گران به حدی است که مرد خاکستری اصلاحات نیز به زبان آمده و در جلسه ای نسبت به وضع موجود انتقاد کرده است.
وی با بیان اینکه میرحسین موسوی شکست اصلاح طلبان و جنبش سبزرا خیلی زود به صدا درآورد، گفته است:کار ما دیگر تمام شده است و حالا برای این که نشان بدهیم کم نیاورده ایم صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته ایم وگرنه خودمان می دانیم که دیگر تمام شده ایم.
گفتنی است طیف بندی های مختلف میان اصلاح طلبان و زاویه گرفتن برخی عناصر با فرقه سبز،تلاش برخی عناصر با حذف چهره های کهنه کار،فراخ شدن همکاری ها حتی با ضد انقلاب و اپوزیسیون،فرصت طلبی های فردی و...موجب شده است که اختلافات و ناامیدی عمیقی در جریان فتنه و اصلاح طلبان رسوخ کند.


 نوشته شده توسط مجید در سه شنبه 89/5/19 و ساعت 7:29 عصر | نظرات دیگران()
<   <<   6   7   8   9      >
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 35
مجموع بازدیدها: 397095
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
> دانشجویان حامی جبهه پایداری - حامیان جبهه پایداری در فضای مجازی